Brorstrup-Haverslev-Ravnkilde sogne før 1~
Fra : Ib J

Dato : 26-11-02 15:42

Da jeg var på arkivet idag erfarede jeg til min overraskelse, at der
tilsyneladende ikke foreligger kirkebøger på mikrofilm for disse 3 sogne i
Års herred, Aalborg amt før 1814.

Kender nogen til årsagen til dette - er de brændt eller hvad? Eller er de
'blot' ikke bleve filmet?

Venlig hilsen

Ib Jørgensen
Aalborg

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 26-11-02 17:01

On Tue, 26 Nov 2002 15:42:24 +0100, "Ib J" <ibj@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>Års herred, Aalborg amt før 1814.
>
>Kender nogen til årsagen til dette - er de brændt eller hvad? Eller er de
De brændte sammen med Smorup præstegaard, så enkelt er det.

Venlig hilsen

Hans Martin Laustsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-11-02 17:33

Tue, 26 Nov 2002 17:00:32 +0100, skrev Hans Martin Laustsen:

>De brændte sammen med Smorup præstegaard, så enkelt er det.

Hulk, hulk, det må være det ultimative rædselsseminarium for enhver
slægtsforsker

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 26-11-02 17:42

On Tue, 26 Nov 2002 17:33:07 +0100, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

>Hulk, hulk, det må være det ultimative rædselsseminarium for enhver
>slægtsforsker
Nej da, der er da både fæsteprotokoller, skifteprotokoller,
jordebøger, skattemantalslister, matrikler, lægdsruller o.m.a.

Mere nøjagtigt er der Nørlund godsarkiv med både fæste/skifteprotokol
og de er godt bevaret, deruover er der et par gode jordebøger hvor
bl.a. kone - børn - tjenestefolk er skrevet ind med fornavn og alder.

Lad os nu få nogle navne på bordet, for der er da en mulighed for at
komme tilbage til 1640 hvis vi er lidt heldige.

Venlig hilsen

Hans Martin Laustsen