Urenlig kat - delvis
Fra : G.Johansson

Dato : 25-11-02 16:52

Hej allesammen

Jeg håber meget I har et godt råd til mig, for hele familien er ved at blive
vanvittig. Jeg har netop taget en lille mis til mig, hun camperede udenfor
min fars dør og da min egen kat savner selskab, tog vi turen til dyrlægen i
onsdags. Hun blev vaccineret, og blev behandlet for orm og øremider. Senere
gav vi hende selv en loppekur. Eftersom hun er hunkat og ikke helt klar til
neutralisering endnu holder vi hende inde, også fordi hun ikke skal smittes
med noget igen og fordi hun skal være indekat når hun bliver
familiesammenført med min anden kat.

Men vi har et problem. Hun har fået en kattebakke og hun tisser også godt
nok i den hver gang det er ved den tid, men hun besørger over hele huset.
Når hun så oven i hatten har tynd mave og har haft det i en hel uge er det
begyndt at blive ulækkert. Hele huset stinker og det hænger i tøjet.

Men hvad gør vi ved hende? Som hun bor lige nu, oppe hos min far, er hun
meget alene, da han kører taxa og har lange vagter. Derfor har vi ikke haft
mulighed for at tage hende i at sætte sig rundt om i huset endnu. Vi kommer
altid for sent. Vi har overvejet at lukke hende inde i bryggerset med mad,
vand og bakke og vi har overvejet at lade hende faste 12 timer for at få has
på den tynde mave.

Kan det have noget at gøre med dyrlægebesøget - orm kan jo give
maveproblemer - eller er det psykisk?

Jeg håber meget der er nogen der kan hjælpe - vi er fortabte og jeg vil så
nødigt af med hende fordi hun i alle andre henseender er en fantastisk kat,
kælen og nusssesyg.

Jeg tager imod alle råd med kyshånd som situationen er lige nu.

Hilsen Tina

Fra : Ragna Skott

Dato : 26-11-02 20:20

Hej Tina!

Det er ikke så længe siden, der har været en tråd her i gruppen med en masse
gode råd mod tynd mave - og også mod urenlighed. Jeg kan ikke huske rådene,
men prøv at gå ind på dette link:
http://makeashorterlink.com/?Z3C512392
Marker: Søg kun i dk.fritid.dyr
Skriv "tynd mave" i feltet, og der kommer rigtig mange links frem.
Held og lykke med den lille fyr!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Sander

Dato : 26-11-02 23:45

"G.Johansson" <g.j@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når hun så oven i hatten har tynd mave og har haft det i en hel uge er det
> begyndt at blive ulækkert. Hele huset stinker og det hænger i tøjet.

Da vi lige fik vores kat, besørgede han også uden for bakken. Vi begrænsede
hans adgang til kun 1 rum om natten, sammen med sin kattebakke. Efter et par
dage, var der ingen problemer, hverken dag eller nat. Ved ikke om det virker
hos jer, men det er måske forsøget værd. Selvfølgelig hjælper det også, når
i får styr på hendes diare.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Isabella

Dato : 27-11-02 01:06

> [...]
virker
> hos jer, men det er måske forsøget værd. Selvfølgelig hjælper det også,

Vi lukkede hende ude i bryggerset til aften med en fyldt vandskål, masser af
mad og en frisk kattebakke - så er det spændende hvad resultatet er i
morgen - for en sikkerheds skyld fjernede vi de bunker af vasketøj der lå
derude - man kan ikke vide sig for sikker.

Tak for rådet

Tina

Fra : GJL

Dato : 27-11-02 08:45

"Isabella" <isabella_bouvoir@yahoo.dk> wrote in
> [...]
> morgen - for en sikkerheds skyld fjernede vi de bunker af vasketøj der lå
> derude - man kan ikke vide sig for sikker.

Det ville nok også være en god i de at snakke med dyrlægen om det, da diarré
nemt kan føre til urenlighed. Enten fordi katten markerer at den har det
dårligt (et råb om hjælp) eller fordi den ganske enkelt ikke kan nå til
bakken.
Husk endelig, at det ikke hjælper at skælde ud... katten kan ikke gøre for
det. Ang. vasketøjet: en god ide... beskidt tøj på gulvet er rigtig
indbydende, hvis man er en urenlig kat
På apoteket og hos dyrlægen kan man købe noget, der hedder Zoolach... det
skulle være rigtig godt, når maven har det dårligt som følge af fx pencilin
ol.
-Gitte

Fra : Isabella

Dato : 27-11-02 20:44

Freya er på faste et døgn nu - hun får masser af vand og så giver vi hende
Zoolac, som hun tilsyneladende opfatter som en stor delikatesse - hun kan i
hvert fald ikke få nok og bliver sur når der ikke er mere.
I morgen starter vi så med skånekost - kogt sej og ærter og så må vi se -
hvis maven stadig ikke arter sig, ringer vi og forhører os ved dyrlægen
fredag.
Indtil videre er hun stadig "tilbageholdt" i bryggerset, ellers skal man gå
bag hende hele tiden for hun sætter sig med det samme hun er kommet ud.
Her til aften har hun besørget i kassen to gange - og hun har også fået det
samme grus som hun skal vænne sig til når hun bliver familiesammenført
snarligt.
Jeg holder jer opdateret med hvordan det går fremad.

Hilsen Tina