MS Windows
briani 27239
repair xp. ?
Fra : gc

Dato : 26-11-02 15:34

Jeg har en maskine med xp som ikke længere vil boote.
Jeg vil gerne installere xp igen oven i den gamle og derved beholde
diverse data og instillinger.
hvis jeg booter med XP CD'en kan jeg vælge at reparere (R)
men jeg havner bare med en command prom "c:/windows"
hvorefter jeg kan vælge nogle faste kommandore.
hvordan kommer jeg videre ?

mvh
Gert

Fra : Ole C

Dato : 26-11-02 17:14

gc skrev blandt andet:

> [...]
> men jeg havner bare med en command prom "c:/windows"
> hvorefter jeg kan vælge nogle faste kommandore.

Jeg går ud fra at det ikke har kunnet ladet sig gøre for dig at gendanne til
en tidligere punkt, så derfor foreslår jeg, at du - når du har boot'et på
Windows CD'en - vælger Installer. Senere får du mulighed for at vælge mellem
en helt ny installation eller reparation af den eksisterende.
Dermed beholder du dine data og installerede programmer, men du skal være
opmærksom på at alle updates forsvinder - altså at Windows bliver bragt
tilbage til den oprindelige version. Så det nemmeste er derefter at hente
hele SP1 (cirka 130 Mb) og installere den.
Derefter er der kun nyere småting at hente på Windows Update.

--
vh
Ole C

Fra : gc

Dato : 27-11-02 07:57

> [...]
> hele SP1 (cirka 130 Mb) og installere den.
> Derefter er der kun nyere småting at hente på Windows Update.

Du har ret mht gendannelsespunktet.
Hvis jeg gør som du foreslår får jeg at vide at der findes et styresystem i
forevejen
og at det muligvis ikke vil fungere bagefter.
hvis jeg accepterer at overskrive, får jeg en besked om at alle data osv
bliver slettet.
Jeg får ikke mulighed for at vælge "reparation".

min CD er en OEM skive, har det noget at sige ?

mvh
gc

Fra : Edmund

Dato : 27-11-02 16:12

gc wrote:

> [...]
> osv bliver slettet.
> Jeg får ikke mulighed for at vælge "reparation".
>
> min CD er en OEM skive, har det noget at sige ?

Så kan du prøve at hente indstallations disketter
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994
Filen laver 6 disketter.
Hvis du har opdateret til SP1 skal du helt ned i bunden af siden

Min OEM XP Home har netop dette problem, med disketter virker det fint.
Jeg går ud fra at det er XP PRO du har.

Nu skriver du at du ikke kan boote, hvis den slet ikke forsøger at
starte kan du prøve at skrive fixboot og fixmbr i genoprettelseskonsol
(Den der command prom "c:/windows" du havnede i )

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper Sloth

Dato : 28-11-02 19:46

> [...]
> bliver slettet.
> Jeg får ikke mulighed for at vælge "reparation".

Hej

Når du står hvor du skal trykke enter for at installerer Xp skal du trykke R
så laver den en rep af XP, jeg har lige lavet det i går for en kammerat på
en XP Pro

Mvh

Jesper