MS Windows
briani 27239
Uptime ??
Fra : Svend Emil

Dato : 26-11-02 14:33

Er der et link eller noget på nettet, som man kan gå ind på, og der se ens
uptime ??

Har selv tidligere kørt Samurize, men gør det ikke længere

Er ikke interesseret i at skulle installere et program (såsom Windows
Uptime), det er derfor jeg gerne vil kunne se det over nettet.

Håber på svar
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Leony

Dato : 26-11-02 16:27

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er ikke interesseret i at skulle installere et program (såsom Windows
> Uptime), det er derfor jeg gerne vil kunne se det over nettet.

Det foregår ikke over nettet, men det virker.
Start->Kør-> skriv CMD->skriv systeminfo
Uptime sidst i det første afsnit (computertid uden afbrydelser).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Svend Emil

Dato : 26-11-02 16:59

> Det foregår ikke over nettet, men det virker.
> Start->Kør-> skriv CMD->skriv systeminfo
> Uptime sidst i det første afsnit (computertid uden afbrydelser).

Det lyder meget smart, men jeg kan ikke få det til at virke !!
Jeg bruger XP.
Den starter i min dokument-mappe, men selvom jeg går tilbage til C-drevet
eller i Windows-mappen vil den ikke skrive noget, der er bare fejl.

Hvad kan jeg gøre, det virker nemlig smart !! ??
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : René Prebendorf

Dato : 26-11-02 20:41

> [...]
> eller i Windows-mappen vil den ikke skrive noget, der er bare fejl.
>
> Hvad kan jeg gøre, det virker nemlig smart !! ??

Her virker det i xp, når den står i dokument-mappen skriver jeg bare
systeminfo og vupti det virker.

Hilsen René

Fra : Svend Emil

Dato : 26-11-02 21:17

> Her virker det i xp, når den står i dokument-mappen skriver jeg bare
> systeminfo og vupti det virker.

Skal jeg skrive noget foran, eller bare direkte:

C:\Documents and Settings\Svend Emil Mosbæk>systeminfo ???

Sådan ??
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : René Prebendorf

Dato : 26-11-02 21:38

> Skal jeg skrive noget foran, eller bare direkte:
>
> C:\Documents and Settings\Svend Emil Mosbæk>systeminfo ???
>
> Sådan ??

Ja sådan det virker her med xp pro dk

Hilsen René

Fra : Svend Emil

Dato : 26-11-02 22:06

> Ja sådan det virker her med xp pro dk

Nå, øv

Cut'n'Paste start:
C:\Documents and Settings\Svend Emil Mosbæk>systeminfo
'systeminfo' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.
Cut'n'Paste slut.

Men er der noget at gøre ??
--
--- Svend Emil (o: ---
som lige troede han var heldig!

Fra : René Prebendorf

Dato : 26-11-02 22:21

> [...]
> C:\Documents and Settings\Svend Emil Mosbæk>systeminfo
> 'systeminfo' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,

Det er da underligt at det ikke virker hos dig, desværre har jeg ingen ide
om hvad der er galt.

Hilsen René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-02 01:12

"René Prebendorf" <rene@prebendorf.dk> wrote in message
> Det er da underligt at det ikke virker hos dig, desværre har jeg ingen ide
> om hvad der er galt.

Hvilken Windows-version har du?

Jeg har Win2000 og der virker det ikke...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 27-11-02 09:24

> [...]

> bare fejl.
> Hvad kan jeg gøre, det virker nemlig smart !! ??

Prøv Madsen's forslag, det lyder i hvert fald sandsynligt.

Jeg har lige kaldt den frem ved at stå i system32 mappen.
Start -> Kør -> skriv CMD -> skriv "cd.." [enter] -> skriv "cd.." [enter] ->
skriv "cd windows" [enter] -> skriv "cd system32" [enter] -> skriv
systeminfo
[enter] = tast enter.
" skal ikke tastes.
Så kører det i hvert fald i min XP Pro (dk).
Glemte desværre at skrive i min første post at det var til XP (men jeg
gættede på at det var denne du havde, når nu du kørte Samurize).

Fra : Svend Emil

Dato : 27-11-02 14:36

> [...]
> Glemte desværre at skrive i min første post at det var til XP (men jeg
> gættede på at det var denne du havde, når nu du kørte Samurize).

Jeg kører XP (almindelig) dansk.
Filen findes ikke på min computer...
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Leony

Dato : 27-11-02 17:09

> Jeg kører XP (almindelig) dansk.

Ditto.

> Filen findes ikke på min computer...

Det lyder mystisk.
Jeg har sendt den til din mail, så kan du prøve at lægge den i
windows\system32

Den burde dog være installeret fra starten.

Fra : Svend Emil

Dato : 27-11-02 17:22

> Det lyder mystisk.
> Jeg har sendt den til din mail, så kan du prøve at lægge den i
> windows\system32

Jeg vil bare sige til alle: "Nu virker det!!"
Efter jeg fik filen af Leony !

Tak herfra for hjælpen...
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Madsen

Dato : 27-11-02 01:31

Svend Emil skrev:

> C:\Documents and Settings\Svend Emil Mosbæk>systeminfo
> 'systeminfo' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern
> kommando, et program eller en batchfil.

Hmm, så skulle man tro at der er blevet pillet ved søgestien.
Systeminfo.exe befinder sig i WINDOWS\system32-mappen og den
mappe er normalt på søgestien i WinXP, hvilket vil sige, at
uanset hvilken mappe du står i, i en kommandoprompt, så vil
du kunne starte Systeminfo.exe.

Prøv at gå ind i Kontrolpanel > System > Avanceret og klik
på knappen 'Systemvariabler'. Klik på Sti / Path og derefter
Rediger-knappen. I søgestien skal der så helst stå følgende:
%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/system_variabler.png>

Hvis der ikke står %SystemRoot%\system32 så er system32-mappen
ikke med på søgestien og så kan Systeminfo.exe heller ikke
kaldes, medmindre at du står i WINDOWS\system32-mappen i kom-
mandoprompten når du skriver Systeminfo forstås.
Hvis det står som ovenstående så tyder det på at Systeminfo.exe
ikke findes på din Windows-installation. Det kan du undersøge
med Start > Søg efter... > Filer og mapper.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/systeminfo_exe.png>

Madsen.