Findes der et tag for et almindeligt (elle~
Fra : Malene Arno

Dato : 26-11-02 14:26

Overskriften siger det hele.

Findes der et tag som simpelthen kan rykke en tekst (i en tabel
som i mit eksempel) lidt ind eller lave mellemrum?

Lige som her?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Malene Arno

Dato : 26-11-02 14:30

Nevermind ... for det første virkede det selvfølgelig ikke
herinde, da mellemrum kun kan tages ét af gangen, og for det
andet har jeg fundet en løsning..

/Malene

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-11-02 14:38

On Tue, 26 Nov 2002 13:30:21 +0000 (UTC), Malene Arno <mfa@ihg.dk>
wrote:

>Nevermind ... for det første virkede det selvfølgelig ikke
>herinde, da mellemrum kun kan tages ét af gangen, og for det
>andet har jeg fundet en løsning..

Som du vil dele med andre?
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Malene Arno

Dato : 26-11-02 14:51

Brian B. Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Som du vil dele med andre?
> --
> http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
> http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Nu er mit problem jo bare i en tabel.. Jeg satte bare min cellpadding
til 1. Jeg ville gerne have løst det på en anden måde, men det må
vente til jeg ikke har min tabel at stætte mig op af.

Hvis DU finder en løsning, må du gerne sige til!

/Malene

Fra : Michel Komischke

Dato : 26-11-02 17:05

"Malene Arno" <mfa@ihg.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis DU finder en løsning, må du gerne sige til!

Hvis jeg har forstået det korrekt, og du bare har behov for noget der svarer
til et par ganges mellemrum er det &nbsp;

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-11-02 22:03

Malene Arno wrote:

> Nu er mit problem jo bare i en tabel.. Jeg satte bare min cellpadding
> til 1. Jeg ville gerne have løst det på en anden måde, men det må
> vente til jeg ikke har min tabel at stætte mig op af.

Jeg plejer at bruge en 1x1pixel gennemsigtig gif, hvis bredde jeg så
bare sætter til den afstand som jeg har brug for...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-02 14:56

Malene Arno skrev:

> Nevermind ... for det første virkede det selvfølgelig ikke
> herinde,

Det virkede fint i mit program. Jeg kopierer lige noget jeg skrev i
en anden gruppe for mindre et to timer siden (jeg har tilrettet
gruppenavnet så det passer hertil):

,----
`----

> da mellemrum kun kan tages ét af gangen,

Der er forskel på hvordan mellemrum vises i HTML og i et
usenetprogram (medmindre man benytter en webportal til at læse news
- som fx html.dk).

> og for det andet har jeg fundet en løsning..

Den vil vi gerne se. Det er god tone at dele sine resultater med
andre på usenet.

(Bortset fra det så er der flere måder at få betydende mellemrum på
i html - man kan skrive &nbsp;[1], man kan benytte <pre> som beholder
såvel linjeskift som (alle) mellemrum, og endelig kan man bruge
css-egenskaben white-space.

Men hvis formålet er at lave indryk, bør det slet ikke foregå med
mellemrum. Kig på de muligheder der er med css (margin, padding,
text-indent m.fl).

NB: Kig gerne på min signatur.

Noter:
======
[1] Hvis der ikke står noget før denne note er det fordi en webbrowser
eller en webgateway til news fejlagtigt fortolker koden. Der skal
stå: "& n b s p ;" - uden mellemrum
--
Jens Gyldenkærne Clausen