MS Windows
briani 27239
Messenger 4,7 -> 5
Fra : Saligia

Dato : 26-11-02 13:58

Hej Gruppe

Jeg har hentet messenger 5, som så har afstattet den gamle 4,7
Problemet er at Outlook Express åbner 4,7 ved opstart (logger dog ikke på).
Hvordan instiller jeg outlook Express til at lade være med at starte
Messenger!!!

Hilsen
Jens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 15:54

> Hvordan instiller jeg outlook Express til at lade være med at starte
> Messenger!!!

Der ligger et menupunkt i Outlook der hedder 'Start messenger med outlook".
Den afmarkerer du bare.
Vil du have at den slet ikke bliver loadet, så har jeg et vb-script du kan
få. Det sørger for at msn slet ikke bliver loadet.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Skymaster

Dato : 26-11-02 15:59

Jeg opgraderede også til 5.0, min startede også den "Gamle" op, jeg slettede
bare biblioteket "messenger" i C:\programmer\messenger og så var mit problem
løst.
Den nye 5.0 ligger i c:\programmer\MSN Messenger, så er ikke nogate at være
bange for.

Skymaster.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 16:05

> [...]
problem
> løst.
> Den nye 5.0 ligger i c:\programmer\MSN Messenger, så er ikke nogate at

Det er alligevel en voldsom måde at løse problemet på og kan give knuder.
Prøv istedet at afinstallere den gamle messenger med denne linie:
"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

I en linie selvfølgelig =)

Fra : Skymaster

Dato : 26-11-02 16:10

Det kan godt være, men hvis han bruger Fjernsupport i XP, så skal have den
gamle version liggende, den nye virker ihvertfald ikke med fjernsupport.

Skymaster.

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3de38dcf$0$82073$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 17:09

> Det kan godt være, men hvis han bruger Fjernsupport i XP, så skal have den
> gamle version liggende, den nye virker ihvertfald ikke med fjernsupport.

Javel, men skrev du ikke lige selv at han bare skulle slette den? (hehe)

Fra : Saligia

Dato : 26-11-02 17:42

TAK, for de gode oplysninger!!! Det hjalp

mvh
Saligia