BIOS update problemer
Fra : Martin

Dato : 26-11-02 14:01

Jeg har fosøgt at opdatere min BIOS på Gigabyte A7VRXP bundkort, men
får fejl der siger noget i retningen af:
Chipset not supported
flash type not supported
make sure flash isn't protected

Jeg er ret sikker på at det er den rigtige BIOS opdatering jeg har
hentet.
Det skal siges at jeg bruger winxp og kører flash programmet direkte
fra windows.

Er der nogen der har et forslag

Hilsen Martin

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 26-11-02 14:44

"Martin" <dis-mp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hentet.
> Det skal siges at jeg bruger winxp og kører flash programmet direkte

Står der ikke noget i din brugsvejledning om det ? Jeg tænker mest på om der
skal flyttes en jumper ell. lign. for at opdatere.

Jeg foretrækker at lave en bootdisk, og så flashe i dos, jeg ved ikke om det
ændrer på noget i dit tilfælde.

Kenn H. Jensen
www.primera.dk

Fra : Martin

Dato : 26-11-02 14:47

On Tue, 26 Nov 2002 14:44:00 +0100, "kenn@primera.dk" <kenn@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>skal flyttes en jumper ell. lign. for at opdatere.
>
>Jeg foretrækker at lave en bootdisk, og så flashe i dos, jeg ved ikke om det

Jo det tror jeg.
Jeg har snakket med en der er lidt mere snedig til det end mig. Så det
vil jeg prøve

Ellers tak
Martin

Fra : Luke

Dato : 26-11-02 16:28

Hvis filen hedder 7vrxp_f11.zip F11(Oct. 02, 2002) så har du fat i den
rigtige.
Er der ikke @bios funktion på det motherboard så du kan opdatere via noget
Windows bios utility ? Sikkert det du allerede har prøvet.
Ellers prøv ud i ren dos.

Luke

Fra : Thomas

Dato : 26-11-02 21:48

> [...]
> Jeg har fosøgt at opdatere min BIOS på Gigabyte A7VRXP bundkort, men
> får fejl der siger noget i retningen af:

noget kunne tyde på at din bios har en funktion indbygget, der gør at man
ikke kan flashe den uden at slå den mulighed til i bios. det er nok lavet
for at man ikek skal risikere at evt. virus skal kunne slette bios.
Kik i din manual eller rod lidt rundt i bios og se om du ikke kan finde en
sådan funktion. det ville passe med at den skriver at din Flash evt. er
beskyttet.

venligst

Thomas

Fra : Martin

Dato : 27-11-02 09:55

Tak for svarene. Det var lidt en blanding af det hele

Jeg skulle ud i DOS plus at der var noget jumper værk der skulle
ordnes

Hilsen Martin