hjælp til efterkommere i Norge
Fra : bjarne christensen

Dato : 26-11-02 12:42

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af lidt mere om min mors slægt, da jeg
aldrig har kendt hende.
Mit problem er at jeg dårligt nok ved noget hende el. hendes familie, men
her under har jeg skrevet hvad jeg har kunne få at vide.
Skulle der være en sød og behjælpsom person der kunne hjælpe mig vidre ville
jeg blive meget taknemmelig.

Min Mor : Jytte Lind Thomsen
Født d. : 04/02-1942
Sted : Give egnen el. omkring

Min Mormor : Hjørdis Johanne Kristine Jakopsen
Født d. : 24/02-1922 i Norge ved Drag i Tysfjorden, Hamerøy.

Min Morfar : Johannes Lind Thomsen
Født d : 17/12-1912 sikkert i Give

Min oldemor : Marie Jakopsen
Født d. : 17/11-1900 Drag i tysfjorden, Hamerøy, Norge
Død : Omkring 1992-94 i hamerøy , Norge

Håber at der kan være lidt hjælp at henet!
På forhånd 1000 tak!!!

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 26-11-02 13:21

"bjarne christensen" <bjarne-christensen@tmail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3de35e7b$0$622$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af lidt mere om min mors slægt,
da jeg
> aldrig har kendt hende.

Du kunne prøve at lægge en efterlysning ud i denne nyhedsgruppe:
no.fritid.slektsforsking.etterlysing

Med venlig hilsen
Chr. Wirenfeldt

Fra : musse larsen

Dato : 26-11-02 13:40

>Født d. : 04/02-1942
>Sted : Give egnen el. omkring
>
>Min Mormor : Hjørdis Johanne Kristine Jakopsen
>Født d. : 24/02-1922 i Norge
>ved Drag i Tysfjorden, Hamerøy.
>
>Min Morfar : Johannes Lind Thomsen
>Født d : 17/12-1912 sikkert i Give
>
>Min oldemor : Marie Jakopsen
>Født d. : 17/11-1900 Drag i
>tysfjorden, Hamerøy, Norge
>Død : Omkring 1992-94 i
>hamerøy , Norge
>
>Her er et par adresser til skifter og folketællinger i Norge,
håber det kan hjælpe dig videre, fra tips og triks på Kandu
-http://www.rhd.uit.no/skifter/skifter.html
http://www.jbi.hio.no/bibin/2c32/-
musse larsen

Fra : musse larsen

Dato : 26-11-02 14:02

>håber det kan hjælpe dig videre, fra tips og triks på Kandu
>-http://www.rhd.uit.no/skifter/skifter.html
>http://www.jbi.hio.no/bibin/2c32/-
>musse larsen

http://steinmoen.com/slekt/page5.html
musse larsen

Fra : Wenche Hellum Mediå

Dato : 26-11-02 22:16

"bjarne christensen" <bjarne-christensen@tmail.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> her under har jeg skrevet hvad jeg har kunne få at vide.
> Skulle der være en sød og behjælpsom person der kunne hjælpe mig vidre

Prøv denne linken, så kommer du til Riksarkivet, der er både folketellinger,
kirkebøker og noen skifteprotokoller. Vet ikke hvor mye som er registrert på
Tysffjord, men det er verdt et forsøk.
Lykke til
Vennlig hilsen
Wenche

Fra : Wenche Hellum Mediå

Dato : 26-11-02 22:20

> [...]
> her under har jeg skrevet hvad jeg har kunne få at vide.
> Skulle der være en sød og behjælpsom person der kunne hjælpe mig vidre

Unnskyld.
Det gikk litt for fort i svingene i sted.
Her er linken:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/wc/webcens.exe?slag=gmeny

Lykke til igjen.
Vennlig hilsen
Wenche

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 26-11-02 22:37

Tue, 26 Nov 2002 12:42:25 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"bjarne christensen" <bjarne-christensen@tmail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Født d : 17/12-1912 sikkert i Give
>
>Min oldemor : Marie Jakopsen
>Født d. : 17/11-1900 Drag i tysfjorden, Hamerøy, Norge

Tror du vil finne en del ved å besøke sidene som er knyttet opp til
DIS-Norges oversikt for Nordland
http://www.dis-norge.no/genress/index.php?todo=visKategori&kid=100007

--
Otto Jørgensen