internetproblem: hastighed
Fra : James

Dato : 03-03-01 18:36

Hej
Håber at nogen kan hjælpe mig, da jeg har prøvet alt.Jeg har isdn med en
eicon diva modem, men når jeg ringer op er hastigheden fin de første 1-2
min, derefter falder den til næsten at gå i stå, sådan føles det
ihvertifald. Derefter kan jeg afbryde og ringe op påny, så sker det samme
hver gang. Problemet er der både på internet explorer og outlook express.
Når jeg kigger på statusbaren er jeg tilsluttet med 64000 bps og det ser ud
til at jeg modtager en masse bytes, men der sker ingenting på skærmen. Min
computer er er pentium 3, 450 mhz, 128 ram, win 98, 10gb harddisk, hvoraf
der er 8 gb ledig. Jeg har prøvet følgende uden resultat.

1. Køre en scandisk (ingen fejl)
2. afbryde strømmen en nat ( både computer og modem)
3. slette cookies og temp internet files
4. afbryde husets telefoner bag på modem
5. prøvet teledk fejfinding, som står på deres hjemmeside
6. har ringet til teledk, men de ved ikke rigtig noget.

Er der nogen, som har fået skiftet deres Eicon Diva modem ud, pga fejl
Jeg har ikke megen lyst til at formatere min harddisk, da jeg har meget som
jeg ikke kan undvære. Men er det den eneste løsning, så må jeg vel til det.

Venlig hilsen
ibib@post8.tele.dk

Fra : Erik G Christensen

Dato : 03-03-01 19:25

James wrote:

> [...]
> eicon diva modem, men når jeg ringer op er hastigheden fin de første 1-2
> min, derefter falder den til næsten at gå i stå, sådan føles det

Hvad kobler du op imod, ISP (TDC ?)

Og hvad henter du ? (er det news, er det et leverandørproblem TDC,
og har været galt i flere måneder.
Prøv at downloade fra anden kilde

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 04-03-01 21:29

ftp://ftptest1.tele.dk/pub/
Et godt sted at afprøve download håber du kan komme ind på den jeg kan med
Worldonline.
Hilsen Lars Lauritzen

NB: kunne måske også være din port hvis du bruger en seriel port ??