Fildeling med modem og netkort
Fra : Kim Jakobsen

Dato : 26-11-02 11:26

Hej

Jeg har lige lavet et lille hjemmenetværk mellem to win 98 maksiner. Den ene
maksine har desuden et analogt moden jeg bruger til at komme på internettet.
Jeg har desuden slået fildeling til, så jeg kan dele drev på maksinerne.

Mit spørgsmål er så om fildeling også gælder når jeg er på internettet vha.
mit modem (så jeg i pricippet deler harddisk med hele internettet)?

Hvis fildeling også gælder for modem forbindelsen, er der så en måde at slå
det fra?

mvh
Kim

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 26-11-02 11:49

Kim Jakobsen wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål er så om fildeling også gælder når jeg er på internettet vha.
> mit modem (så jeg i pricippet deler harddisk med hele internettet)?

Som udgangspunkt er modem og ethernet blot måder at transportere data på
og derfor deler du med hele internettet.

Undtagelser:
Din udbyder kan f.eks. have sat et filter op for fildeling eller der er
software på din maskine, der forhindrer adgang.

> Hvis fildeling også gælder for modem forbindelsen, er der så en måde at slå
> det fra?

F.eks. en firewall, der filtrerer de berørte porte.
Det bør også være muligt at fjerne bindingen imellem dit modem, tcp/ip
og fildeling i din netværksopsætning.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-11-02 14:29

kjkNO@SPAMcarlbro.dk (Kim Jakobsen) crashed Echelon writing

> [...]
> internettet)?
>
> Hvis fildeling også gælder for modem forbindelsen, er der så en måde

Egenskaper for Netværk

Her har du en protokol for dit modem, samt en protokol for dit netkort.

Hvis du klikker egenskaperne for TCP/IP -> Opkaldskort frem, vil du i
fanebladet Bindinger finde de services som er forbundet med protokollen.
Her plejer Windows selv at være opmærksom på at deaktivere Fil- og
udskriftdeling til protokollen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Calle.

Dato : 26-11-02 15:39

Kim Jakobsen wrote:
> [...]
> hele internettet)?
>
> Hvis fildeling også gælder for modem forbindelsen, er der så en måde

du kan evt. bruge nogle af de interne ip adresser (192.168.xxx.xxx >)
--
Automatik Mekaniker
Calle