MS Windows
briani 27239
Manglende modem driver til Compaq
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 26-11-02 09:14

Jeg har netop installeret XP Pro på en Compaq Presario 5396 med et internt
modem af typen Supra Express 56i Pro.
XP finder ikke den rigtige driver, men finder en driver der ikke kan ringe
op.
Jeg HAR på www.sonicblue.com søgt og har der fundet drivere til 9x, Win2K og
NT men ikke til XP. De standarddrivere der er med til XP er ikke til interne
modem, der bruger com port 3

Har du en løsning?

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 26-11-02 10:51

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> NT men ikke til XP. De standarddrivere der er med til XP er ikke til

Prøv med driverne til W2000 og NT, i nævnte rækkefølge, og se om de ikke
skulle virke. XP er jo ligesom disse 2 baseret på NT-kernen.

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)

Fra : René Prebendorf

Dato : 26-11-02 11:14

> [...]
og
> NT men ikke til XP. De standarddrivere der er med til XP er ikke til

Der findes en driver til xp her
http://www.modem-drivers.com/companies/1000.htm
den ligger som nr. 8

Hilsen René

Fra : Leony

Dato : 26-11-02 11:33

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har netop installeret XP Pro på en Compaq Presario 5396 med et
> internt modem af typen Supra Express 56i Pro.

Måske en af disse:
http://www.windowsxp-drivers.com/companies/10/1000.htm

Hvis du kigger i compability charten på Sonicblue:
http://www.sonicblue.com/support/diamond/default.asp?menu=support&submenu=winXP_stuff&item=modems
der står at modemet skulle kunne bruges i XP. Hvis dit modem har SUP# 2380
(det kunne jo være Compaq havde lavet ged i den).

Har du opdateret til nyeste firmware? Det er et langskud, men det kunne
måske virke.
Har du prøvet at installere driverne til Windows 2000. Det kan være
opskriften på problemer, men måske de virker (ifølge comp-charten, så er der
andre af deres modems der kører på disse drivere under XP).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/