Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Begynder
Fra : Grilbillen

Dato : 25-11-02 23:32

Hej
Jeg har tænkt mig at begynde at fotografere.

Jeg ved bare ikke ikke hvilket digital kamera jeg skal starte med.
Det skal være et kamera som jeg "kan vokse med" og "lege" med som amatør,
både til udendørs natur billeder og til indendørs optagelser.

Jeg har forestillet mig en prisklasse omkring 6-7000kr. måske mere.
(jeg ved ikke om det er en urealistisk pris).

Jeg håber at en eller anden vil give et bud på et fornuftigt sted at starte.

På forhånd tak
John Frederiksen

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 27-11-02 23:58

Hej John

> [...]
amatør,
> både til udendørs natur billeder og til indendørs optagelser.

Så er en kraftig zoom (6-10X) og gerne mulighed for en ekstern flash nok
et par af de ting, der bør stå øverst på ønskeseddelen - elllers
risikerer du at få for lidt ud af kameraet. Hvis du med "naturfotos"
mener store landskaber kan du tillade dig at se stort på zoom'en - jeg
tænker mere på dyr og lignende, hvor man ikke altid kan komme tæt på
motivet.

> Jeg har forestillet mig en prisklasse omkring 6-7000kr. måske mere.
> (jeg ved ikke om det er en urealistisk pris).
>
> Jeg håber at en eller anden vil give et bud på et fornuftigt sted at
starte.

Hmmm - hvis du kan slække på kravet til indendørsoptagelser kunne et
kamera som Olympus C-730 Ultra Zoom måske være en idé, men kun hvis du
ikke samtidig skal lave alt for voldsomme forstørrelser - der er grænser
for, hvad man kan med 3.2 mio. pixels (op til 20x30 cm).

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!