SMS til Australien
Fra : Per Fekt

Dato : 25-11-02 22:56

Jeg har prøvet at sms´e til +61xxxxxxxxx , men det virker ikke. Skule der
have været ophold mellem +61 og det nicifrede nummer, eller hvodden? Jeg
bruger Telmore....

Per

Fra : -mjp-

Dato : 25-11-02 23:10

-klip-
> Jeg har prøvet at sms´e til +61xxxxxxxxx , men det virker ikke. Skule der
> have været ophold mellem +61 og det nicifrede nummer, eller hvodden? Jeg
> bruger Telmore....
-klip-

Har du tjekket ved Telmore om der evt. er "lukket" for udenlandsopkald på
dit simkort??

-mjp- Odense..
--
x skiftes ud med - ved besvarelse via mail...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-11-02 23:15

"-mjp-" <mjpxnospam@hotpop.com> wrote in

> -klip-
> -klip-
>
> Har du tjekket ved Telmore om der evt. er "lukket" for
> udenlandsopkald på dit simkort??

Mit Telmore kort er heller ikke åbent til udlandsbrug, men hvis det er
en dansker på rejse i Australien med et dansk simkort der roamer
dernede, så er det bare det danske nummer man skal SMS'e til.

Mvh.
Flemming

Fra : Kristian Dalby

Dato : 10-12-02 19:57

Hej der

Selv om man ikke har åbnet for samtale til udlandet med Telmore kan man
sagtens sende sms til udenlandske mobiler. Har gjort det mange gange.

No problemo

KD

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-11-02 23:13

"Per Fekt" <not@valid.dk> wrote in news:aru68m$a73$1@sunsite.dk:

> Jeg har prøvet at sms´e til +61xxxxxxxxx , men det virker ikke.
> Skule der have været ophold mellem +61 og det nicifrede nummer,
> eller hvodden? Jeg bruger Telmore....

Er det en dansker der er i Australien med sin danske telefon og danske
abonnement, eller er det en Australsk telefon og abonnement.

Hvis det er en dansker med sit danske abonnement skal du bare sms' til
det almindelige danske telefonnummer for mobilen, evt. med +45 foran.

Ellers burde det virke ud i en køre med +61<australskmobilnummer>.

Jeg har selv i juli/august SMS'et en del med en dansker på rejse i
Australien, og det virkede fint med +45<normaltdanskmobilnummer> - det
tog faktisk forbavsende kort tid for SMS'en at finde ud af at den
skulle routes til Australien ;)

Mvh.
Flemming

Fra : Per Fekt

Dato : 26-11-02 08:59

> Jeg har prøvet at sms´e til +61xxxxxxxxx , men det virker ikke.

Jeg fandt selv løsningen: Jeg havde et ciffer for meget i nummeret, der
skulle kun være 8 cifre.

Så man kan altså bruge Telmore uden ændringer til at sms´e til en australsk
mobi !

Per