Månene tur - retur
Fra : palle

Dato : 25-11-02 22:41

Er der nogen der ved noget om hvor kineserne har tænkt sig at lande på
månen??

Der har jo været så meget polymik omkring amerikanernes månelanding, at det
kunne tænkes at de ville lande i samme område??

Måske er det slet ikke vedtaget endnu. Er jo længe til de planer de har
realiseres.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-02 22:42

palle wrote:

> [...]
>
> Der har jo været så meget polymik omkring amerikanernes månelanding, at det
> kunne tænkes at de ville lande i samme område??

Mon ikke studiet er ryddet for længst?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : palle

Dato : 25-11-02 22:51

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke studiet er ryddet for længst?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

sikkert

men rent faktisk tror jeg de har været der.... men man kan jo aldrig vide
sig 100% sikkert... sker jo så mange coverups rundt omkring i verden. Og det
er jo ikke nogen hemmelighed at det var særdeles prestigefyldt at komme
først såååå???

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-11-02 22:58

palle wrote:

> Er der nogen der ved noget om hvor kineserne har tænkt sig at lande på
> månen??

Nej, jeg tror ikke at de har tænkt så langt.

> Der har jo været så meget polymik omkring amerikanernes månelanding, at det
> kunne tænkes at de ville lande i samme område??

Af videnskabelige grunde var det nok mere interessant
at søge efter is på polerne

> Måske er det slet ikke vedtaget endnu. Er jo længe til de planer de har
> realiseres.

Nu er månen et ret kedligt sted, så mon ikke de finder et sted på nordpolen,
hvor de kan kigge efter is.

Fra : Steen

Dato : 26-11-02 11:21

"palle" <pallehc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved noget om hvor kineserne har tænkt sig at lande på
> månen??

I høj grad:
http://www.tycho.dk/nyheder/januar/ny010110_1.html
http://www.tycho.dk/nyheder/november/ny011126_1.html

> Der har jo været så meget polymik omkring amerikanernes månelanding, at
det
> kunne tænkes at de ville lande i samme område??

De vil næppe lande i samme område som nogen af Apollo-missionerne. Det har
tidligere været foreslået at frede i hvert fald landingsstedet for Apollo
11, så kineserne ville i hvert fald få en masse amerikanere på nakken, hvis
de begyndte at vade rundt og ødelægge Armstrong og Aldrins fodspor.

> Måske er det slet ikke vedtaget endnu. Er jo længe til de planer de har
> realiseres.

De vil have en mand på Månen i 2010 - om 8 år. Slet ikke urealistisk, da de
jo allerede er i fuld gang med de indledende øvelser. Så må man håbe, at det
bliver til mere end NASAs "så, nu har vi været der, færdig!"-holdning
resulterede i.

Mvh Steen

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 28-11-02 16:50

"Steen" <nospam@nospam.dk> wrote in message news:<arvhtv$m7t$1@sunsite.dk>...

> [...]
> bliver til mere end NASAs "så, nu har vi været der, færdig!"-holdning

Selv om man jo nok kan tænke at de har en mere pragmatisk holdning til
teknologi.

Det er da også værd at lægge mærke til at den kapsel de købte af
russerne, er en tidlig version, som blev til både Soyuz og Zond 4 - 8,
som skulle en tur forbi Månen, og vel også skulle bruges til det
soviettiske månelandingsprogram.

Venligst

Carsten Nielsen