schnauzer
Fra : Lene Hansen

Dato : 25-11-02 22:46

Hej shcnauzer ejere.

Fra : Sussan S. Jensen

Dato : 26-11-02 09:05

"Lene Hansen" <lenehansen@mail.tele.dk> wrote in message news:<3de29a0c$0$623$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej shcnauzer ejere.

Hej Lene!

Var det alt hvad du ville skrive eller havde dumere på hjertet ?
Anyway, vi har schnauzere se dem på vores hjemmeside, http://schnauzers.dk

Mange hilsner fra
Sussan og Schnauzerne
http://schnauzers.dk

Fra : Søren Houlberg

Dato : 26-11-02 19:54

Hej!

Duer riesenschnauzer?

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-12-02 20:00

Nu vi er ved det med schnauzere-- jeg har læst et eler andet sted (kan
ikke huske hvor) at netop denne race skulle være "allergivenlig". Men
allergikere kan vel heller ikke tåle schnauzere? Er det fordi hunden
ikke fælder noget videre at allergikere kan være i rum hvor der lige
har været en schnauzer uden at få problemer? Så må noget tilsvarende
jo gælde for flere af de ruhårede racer?

Hilsen Kim

Fra : Sussan S. Jensen

Dato : 07-12-02 11:09

nemoris@yahoo.com (Kim Christensen) wrote in message news:<de3df7b6.0212051059.6420af9c@posting.google.com>...
> [...]
> har været en schnauzer uden at få problemer? Så må noget tilsvarende
> jo gælde for flere af de ruhårede racer?

Hej Kim

Jo, for nogle allergikere er schnauzeren allergivenlig! Det er
afhængigt af hvilken type hudskæl man er allergisk overfor!

Jeg kan selv kun tåle at bo sammen med Ruhårede eller helt
langhårede.. Glathårede og semilanghårede duer ikke, så løber øjnene
og næsne klør og så videre. Ved længere tidspåvirkning får jeg
astmatisk bronkitis. Jeg har mødt en enkelt race hvor reaktionerne var
der med det samme, AKITA'en, den kan jeg slet ikke tåle at være i rum
med!

Vores egne schnauzere har jeg ingen problemer med, det har jeg heller
aldrig haft med f.eks. fox terrieren, tysk ruhåret, ruhåret vizla og
cairn terrier for blot at nævne et par stykker.

Men som sagt det kommer an på allergitypen. Jeg har en veninde der er
allergisk over for ruhårede, men sagtens tåler semilanghåret...

Schnauzerdyt fra
Sussan, Oskar og Tikki
Kennel Sváva
http://schnauzers.dk