FTP Server og IP adgang
Fra : Drillo!

Dato : 25-11-02 22:40

Hej gruppe !

Sidder med en fastopkobling via Dansk Kabel TV (flatrate 512) - og med
offentlig IP-adresse.
Her kører jeg bl.a en FTP-server som jeg har 10 brugere på.
De skal alle logge sig på med brugernavn og password, - og det virker for så
vidt også godt nok.
Jeg fik dog problemer, da jeg fandt ud af, at der var flere der kunne "logge
på" - som jeg ikke havde som brugere (aner ikke hvordan !).
Dette blev løst ved at fortælle FTP-serveren (BulletProof) at den KUN skulle
give adgang hvis brugerens IP-adresse også var rigtigt, - og det kørte så
fint et stykke tid, uden problemer.
Nu er Dansk Kabel TV så gået væk fra fast IP-adresse, - så de brugere jeg
har, der er koblet op via dem, har IKKE længere fast IP.
Og derfor kan de selvfølgelig ikke logge på serveren længere.
Og nu til mit spørgsmål:
Er der ikke en måde man kan "fikse" det problem på, - altså så de stadig kan
benytte serveren, - men hvor FTP-serveren kan se, at det VIRKELIG er dem, og
ikke en fremmed, som jeg ikke ønsker ind.

Puha, ja det var en lang smøre, - håber der er en der kan gennemskue det !!

Mvh.
Drillo!

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-11-02 22:46

Drillo! wrote:

> [...]
> Jeg fik dog problemer, da jeg fandt ud af, at der var flere der kunne "logge
> på" - som jeg ikke havde som brugere (aner ikke hvordan !).

Måske tillader du anonym adgang?

/Bo

Fra : Calle.

Dato : 26-11-02 07:29

Drillo! wrote:
> [...]
> VIRKELIG er dem, og ikke en fremmed, som jeg ikke ønsker ind.
>
> Puha, ja det var en lang smøre, - håber der er en der kan gennemskue

kan du ikke gå ind i log, og se hvilket logon den pågældende har brugt? Du
har garanteret åbent for anonym adgang.

--
Automatik Mekaniker
Calle