Flere ADSL linier til ét LAN?
Fra : Magnus P. Bjarnason

Dato : 25-11-02 21:44

Jeg ville høre om der var nogen der havde tid til at komme med et par gode
forslag til opsætning af et nætværk med 39 brugere, der skal deles om 2 x
2Mbit/512Kbit Linier. (2x Cisco 806 Routere)

Har indtil videre overvejet følgende:

1) Fri opsætning, hvor brugerne selv vælger gateway alt efter hvad der kører
hurtigst på det tidspunkt. - Ikke helt optimalt..

2) Fast opdeling af brugere pr. gateway

3) Sætte 3 netkort i en server/firewall, 2 til Routerne og 1 til
lokalnettet.

Til #3, vil jeg gerne vide om der er nogen der har erfaring/foreslag til
programmer/software der kan sørge for en fordeling af båndbredden til
brugerne.

På forehånd tak!

Mvh. Magnus

Fra : Calle.

Dato : 25-11-02 21:47

Magnus P. Bjarnason wrote:
> [...]
>
> Til #3, vil jeg gerne vide om der er nogen der har erfaring/foreslag
> til programmer/software der kan sørge for en fordeling af båndbredden

prøv gnatbox
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Tex Tofte

Dato : 27-11-02 23:36

Hejsa

Tjek W2K Srv. Network Load Balancing.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;303817&
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;303817

Nu skriver du jo ikke meget om hvad i kører af noget som helst, så det er
lidt svært at svare.

Tex

"Magnus P. Bjarnason" <Icelandic@SENDNOSPAM.hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aru23e$13t2$1@news.cybercity.dk...