Fedest merchandise
Fra : Troels

Dato : 25-11-02 21:03

Hej
Tit er det jo temmeligt underligt hvad pladeselskaber finder på for at
promovere et album.
Hvad er det fedeste/underligste merchandise i har/har set for et band?
(gerne med et link til evt. billeder)

/Troels

Fra : Michael Bach

Dato : 25-11-02 22:17

Shampoo er tændstikker er meget fedt:

http://www.d-a-d.dk/archives/

Fra : Karina Hjorth

Dato : 25-11-02 23:53

> Hvad er det fedeste/underligste merchandise i har/har set for et band?
> (gerne med et link til evt. billeder)

En af de fedeste promo ting, jeg har fået fingre i er en CD formet som en
fisk... Men ellers har jeg også set bl.a. en gummiand med nissehue og et par
herreunderbukser med et @ på....

Karina

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 26-11-02 14:31

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> promovere et album.
> Hvad er det fedeste/underligste merchandise i har/har set for et band?

KISS må absolut være det bands som udsender allermest merchandise - både
godt og skidt. Deres mest bizarre merchandise, som dog ikke er reklame for
en bestemt plade, må afgjort være en kiste! Nu behøver man ikke nøjes med at
blive begravet i en KISS T-shirt, nu kan man komme i jorden i en officiel,
og signeret, KISS kiste!! Til kun 4.700 dollaser, er det da også et kup :-/

http://www.kissonline.com/kasket/

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 26-11-02 15:18

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
> [...]
> promovere et album.
> Hvad er det fedeste/underligste merchandise i har/har set for et band?

REM har lavet et 'Stand' kompas og en pose 'Automatic for the People'
peanuts.

Simon

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-11-02 17:05

Troels skrev:
> Hvad er det fedeste/underligste merchandise i har/har set for et
> band?

jeg har hørt om nogle, der udgav sådan en hel cd med sange på som
supplement til de rigtige varer. det var bare for vildt !!!!!!! JEG
KAN IKKE LIGE HUSKE, HVEM DET VAR ?????

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
Whitney Houstons nye album er i butikkerne. Elleve

Fra : Peter G

Dato : 26-11-02 18:38

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

>jeg har hørt om nogle, der udgav sådan en hel cd med sange på som
>supplement til de rigtige varer. det var bare for vildt !!!!!!! JEG
>KAN IKKE LIGE HUSKE, HVEM DET VAR ?????

Rockbitch!
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 27-11-02 01:30

> [...]
> promovere et album.
> Hvad er det fedeste/underligste merchandise i har/har set for et band?

Jeg ved ikke, om det ikke snarere er en souvenir, men der var en gut, som
slæbte afsted med en gennembanket olietønde efter aftenens (kanonfede!)
koncert med Kaizer's Orkestra på Voxhall. Jeg ved ikke, om han fik den
signeret. Der var også en, der scorede et par arbejdshandsker. Den slags er
jo meget rart, når du tæsker en olietønde med et brækjern

/Nikolaj

Fra : -V-

Dato : 27-11-02 14:45

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> jo meget rart, når du tæsker en olietønde med et brækjern

Fra souvenirhistorieafdelingen kan jeg huske da Type O Negative spillede på
Midtfyns for 4-5 år siden.

Efter koncerten tog han sin elektrificerede kontrabas med kæder som
skulderstrop af, og holdt den ud til publikum.
Med sin dybe, dybe stemme sagde han: "Now, don't fight about it" og slap
den.
Fed souvenir af komme hjem med....

-V-

Fra : Anders Riis

Dato : 27-11-02 16:00

-V- wrote:

> [...]
> skulderstrop af, og holdt den ud til publikum.
> Med sin dybe, dybe stemme sagde han: "Now, don't fight about it" og slap

Lidt i stil med Kashmir på Roskilde Festival 1996, hvor Kasper hoppede ned foran
scenen og gav sin Fender til publikum. -Og der stod jeg sjovt nok... Dog var det
ikke lige til at holde fat i guitaren da folk kom væltende...

Anders

Fra : -V-

Dato : 27-11-02 16:05

"Anders Riis" <ariis@imf.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var det
> ikke lige til at holde fat i guitaren da folk kom væltende...

Men hov!

Der var jeg der også. Sjovt nok kan jeg slet ikke huske den episode....
Det var nok noget med noget øl og noget værk.

-V-

Fra : Anders Riis

Dato : 27-11-02 16:13

-V- wrote:

> Men hov!
>
> Der var jeg der også. Sjovt nok kan jeg slet ikke huske den episode....
> Det var nok noget med noget øl og noget værk.

Ja, det er noget værre noget...
Efter jeg gav op var jeg ret interesseret i at finde ud af hvad der var sket med
guitaren. Det kunne jeg så læse i Wild (eller var det Zoo): Folk var blevet ved
at slås om guitaren så vagterne havde taget den og givet den tilbage til Kasper.
Han havde så mødt 2 små drenge og givet den til dem... Surt show!

Anders

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-11-02 19:06

Anders Riis wrote:
> [...]
> Han havde så mødt 2 små drenge og givet den til dem... Surt show!

*Grin*

Jeg kan huske de to drenge så historien er god nok!

Det år havde jeg det fedeste armbånd (Den mest luxuriøse Roskilde jeg
har prøvet) og fik blandt andet hørt en del unpluged numre, som der blev
spillet af diverse bands til glæde for pressen rundt omkring i
mediebyen. Der mødte en kammerat og jeg også de to knægte med spaden
(som manglede et par strenge på det tidspunkt) og de var vist ikke helt
klar over hvad de havde fået i så jeg ved ikke om min opfordring til at
starte en karrierre blev fulgt.

mvh

Bruno

Fra : Troels

Dato : 27-11-02 19:11

> de var vist ikke helt
> klar over hvad de havde fået i så jeg ved ikke om min opfordring til at
> starte en karrierre blev fulgt.

Jo. De går nu under navnet Saybia

Og så lige mange tak til alle dem som har bidraget til denne tråd. Det er
ret sjovt at høre om forskellige souvenirs og merchandise med tilhørenede
historie. Bare fortsæt med at lade dem komme:)

/Troels

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-11-02 14:55

Troels wrote:

> [...]
> Det er ret sjovt at høre om forskellige souvenirs og merchandise med
> tilhørenede historie. Bare fortsæt med at lade dem komme:)

Tilbage dengang i 90'erne hvor Bloodhound Gang var ukendte og rent faktisk
seje, var jeg til koncert med dem på Lille Vega. Vi var vel 40-50 mennesker,
og det rockede bare derudaf. Højdepunktet var, da forsangeren slæbte en
kasse frugt på scenen, og gik amok. Jeg fik en ananas af bassisten! :)
Noget tid efter var jeg til koncert på Pumpehuset med dem - et noget andet
publikum, der hverken genkendte at deres dj vendte plader før koncerten, og
heller ikke da bassisten gik igennem salen flere gange... men synge med på
Fire Water Burn, det kunne de!

Ærgeligt med bands der kun går efter det der sælger: Bloodhound Gang, Sugar
Ray, Smash Mouth...

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Anders Riis

Dato : 29-11-02 14:09

"iddqd@worldonline.dk" wrote:

> Der mødte en kammerat og jeg også de to knægte med spaden
> (som manglede et par strenge på det tidspunkt)

Hehe. Det eneste jeg fik ud af kampen om spaden var en halv a-streng. Så den
hænger hjemme til minde...

Anders

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 30-11-02 02:17

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message

Da jeg i starten af 90`erne arbejdede i en af de store
musikinstrument-forretninger i København var jeg oppe hos Prince i hans
suite på D´Angleterre med et udvalg af akustiske guitarer, fordi han
pludselig havde fået lyst til at jamme lidt for sig selv inden han skulle
videre med sit privatfly til Hamborg. Lastbilerne med udstyret var allerede
kørt, så han havde ikke noget at spille på den aften...
Så jeg fik simpelthen en privat, unplugged koncert med ham mens han bestemte
sig for hvilken guitar han skulle have. I ca. 20 -30 minutter. Selvom jeg
ikke er, eller var, kæmpe Prince-fan var det jo alligevel lidt cool,
ikke...? Vi drak også appelsinjuice sammen
Nå, men han sagde mange tak for hjælpen, og spurgte om der var noget han
kunne gøre for mig. En billet til koncerten i Hamborg næste dag, f. eks.?
Jeg takkede pænt nej, men sagde at jeg da gerne ville have et signeret album
hvis det kunne lade sig gøre. Han tog telefonen, og et par minutter senere
stod en af hans bodyguards i værelset med Sign "O" the Times, som han
signerede til mig personligt. Et par år efter blev den desværre stjålet ved
et indbrud, men musikforretningen nævner stadig af og til Prince på sin
kunde/reference-liste.

M.v.h.
Gorm Johnsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-11-02 23:18

> [...]
> promovere et album.
> Hvad er det fedeste/underligste merchandise i har/har set for et band?

Lavede Cliff Richard ikke engang en hjerteformet billedsingle...??

M.V.H....Benny

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-11-02 14:29

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lavede Cliff Richard ikke engang en hjerteformet billedsingle...??

Det er da sandsynligt. Både "picture discs" og "shaped picture discs" var
meget populære i 80'erne.