Hvordan laver men det?
Fra : Peter

Dato : 25-11-02 21:21

Hej!

Hvordan laver man det, som denne side er "født" med. Når man foretager et
højreklik og vælger "Vis kilde" - kommer der ingen HTML-kode frem. Smart

http://www.masline.dk/

m.v.h.

Peter

PS: Se venligst mit andet spørgsmål i NG: Hvad er der galt denne gang?
(25-11-2002)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-11-02 23:09

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev :

>Hvordan laver man det, som denne side er "født" med. Når man foretager et
>højreklik og vælger "Vis kilde" - kommer der ingen HTML-kode frem. Smart

Jeg får nu fint højrekliksmenuen frem på den pågældende side og
at fjerne den er noget af det værste man kan lave på en
hjemmeside.

Man fratager en mase gode muligheder ved at hindre højreklik
f.eks. nem bogmærkning af siden (og hvem er interesseret i det?),
frem og tilbage osv.

Men hvis du vil så kan du finde tonsvis af disse scripts på en
søgemaskine, søg blot på ingen højreklik.

Men lad vær, de fleste bliver dybt irriteret over det og
beskytter ikke noget som helst (og hvad der at beskytte på en
hjemmeside).

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-11-02 07:42

HTML koden ses da fint.
Det ønskede er ikke muligt.

Fra : Lars Raaby

Dato : 26-11-02 08:10

Peter skrev i et tidligere indlæg:

> Hej!
>
> Hvordan laver man det, som denne side er "født" med. Når man
> foretager et højreklik og vælger "Vis kilde" - kommer der
> ingen HTML-kode frem. Smart

Vil du lave noget som er smart skal du lave det som Knud har
lavet når du højre klikker på hans side.
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Jeg har lånt hans script som jeg bruger på www.raaby.dk
Tak til Knud

Lars Raaby

Fra : Søren

Dato : 25-11-02 21:41

Der er da ingen problemer med at få vist kilde....

Søren

Fra : Ulrik Friis

Dato : 26-11-02 18:38

> [...]
> højreklik og vælger "Vis kilde" - kommer der ingen HTML-kode frem. Smart

Peter - med den bemærkning udviser du mangel på respekt overfor alle dem,
der har givet dig massiv hjælp her i FrontPage gruppen. Du har i en
længere periode stillet rigtig mange spørgsmål her i gruppen og fået masser
af svar fra mange hjælpsomme mennesker. Tænk lidt over, om disse mennesker
synes, at det er særtlig smart, at du vil forhindre det hurtige højreklik
kig.

Iøvrigt har du spurgt om dette før, og du fik ovenikøbet koden til det.
Læser du ikke dine svar?

Ulrik

Fra : Peter

Dato : 26-11-02 20:26

Hej Ulrik

> [...]
> synes, at det er særtlig smart, at du vil forhindre det hurtige højreklik

Jeg er ganske uenig med dig - Du irettesætter mig fordi at jeg har "tilladt"
mig at stille et spørgsmål som du åbenbart finder forkert eller upassende.

> Iøvrigt har du spurgt om dette før, og du fik ovenikøbet koden til det.

Det er noget af en forkert påstand (Vær "venlig" at give mig oplysninger
vedr. den nøjagtige dato - som du nok ikke kan finde!) Læs spørgsmålet igen,
tak, for at opdage at "det var var noget om" højreklik - men ikke som et
tidligere spørgsmål som gik på en tekstbox, når man lavede et højreklik. Det
er da ikke det samme - Vel? Så din irettelsesættelse af mig er helt uden
årsag!

> Læser du ikke dine svar?

Jo, hvert og et - med stor fornøjelse og begejstring.

> Ulrik

Du (og andre) synes måske at jeg "er lidt anstrengende" med alle mine
spørgsmål og derfor ikke gider at give svar på alle spørgsmålene i NG -
bl.a. nedenstående!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-11-02 21:10

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev :

>PS: Se venligst mit andet spørgsmål i NG: Hvad er der galt denne gang?
>(25-11-2002)

Ingen anelse, det kender jeg slet ikke FP godt nok.

Men, hvis det har virket før og du ikke har ændret noget, så
ville jeg starte med at spørge webhotellet om der er problemer
med FP extensions i øjeblikket.

Det hænder, at det engang i mellem skal geninstalleres på
webhotellet (og jeg kender kun dette fra tidl. indlæg her i
gruppen).

Fra : Peter

Dato : 26-11-02 22:01

Hej Knud!

Tak for tippet!

m.v.h.

Peter

Fra : Ulrik Friis

Dato : 26-11-02 22:46

Ulrik Friis wrote:

> [...]
Det
> er da ikke det samme - Vel? Så din irettelsesættelse af mig er helt uden

For de interesserede som ikke kan finde denne fil fra den 6. 11. 2002, kl.
13.41, gengives spørgsmålet her i sin fulde ordlyd:

From: "petit" <petit@mobil.dk>
Subject: Højreclick - nej tak

citat begynd:

Selvom jeg ved "at det er nogen imod" og at det heller ikke forhindrer
"folk" at gemme siderne (De har dem jo alligevel i: Temp. file) vil jeg
alligevel spørge:
Hvordan laver man "Højreclick - nej tak" i FrontPage?

m.v.h.

Peter
===================
citat slut

Der er to svar:
....og så er det jeg spørger - igen - læser du ikke dine svar?

Ulrik

Fra : Peter

Dato : 27-11-02 09:56

Hej Ulrik

Det er egentlig ikke fordi jeg gider at "slås" med dig, men du tager stadig
fejl. De 2 spørgsmål omhandler ikke det samme - men du kan jo desværre ikke
se forskellen, siden du vil sende et link ud til NG igen!

Derfor: Læs spørgsmålet igen! (hvis du gider) Du vil opdage at "det var var
noget om" højreklik - men ikke som et
tidligere spørgsmål som gik på en tekstbox - Højreklik "Nej tak!". Det er da
ikke det samme, som en HTML-kode som undlader at vise "noget som helst" -
Vel? Så din irettelsesættelse af mig er stadig helt fejlplaceret! For øvrigt
er du vel ikke "ansat" til at være "orden og opsynsmand" her i NG, og kommer
med dine egne personlige kvababelse over noget du ikke mener passer dig!
Eller er der noget jeg har misforstået?

Peter

PS: Det er sidste ord i denne forbindelse. Jeg gider ikke føre en "samtale"
på et useriøst og forkert grundlag.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 27-11-02 17:05

> Det er egentlig ikke fordi jeg gider at "slås" med dig,

Men det vælger du altså at gøre.

>De 2 spørgsmål omhandler ikke det samme

Det er du nok den eneste der synes. Et spørgsmål handler om det, som læseren
af det forstår det.

> Så din irettelsesættelse af mig er stadig helt fejlplaceret!

Nu må vi jo se om den får den ønskede effekt. Det kan kun tiden vise.

> [...]
NG, og kommer
> med dine egne personlige kvababelse over noget du ikke mener passer dig!

Det finurlige ved nyhedsgrupperne er, at ingen er ansat til noget som helst.
Det hele foregår på frivillig basis. Desuden findes der en såkaldt Netikette
http://www.usenet.dk/netikette/ som er de officielle regler. Disse regler
håndhæves i grupperne ved vejledninger, som gives af de der mener, det er
passende. De uofficielle regler - som er uskrevne - om hvad der er god skik
og brug for fx. hjemmesidesnedkere, som henter viden og inspiration i en
nyhedsgruppe, må man snuse sig frem til. I andre grupper har man andre
uskrevne regler. Disse regler håndhæves ligeledes ved vejledninger. Den
bedste måde at illustrere en uskreven regel på er ved at citere Knud Gert i
sit svar til dig vedr. højreklik:

"(...)og at fjerne den er noget af det værste man kan lave på en
hjemmeside."

Knud Gert efterlader ingen tvivl om, hvad han mener du er ude på. Her støder
du klart ind i en af gruppens uskrevne regler. Og jeg var heller ikke et
øjeblik i tvivl, idet jeg tilfældigvis kunne huske dit spørgsmål fra den 6.
november. Et af svarene du fik dengang var fra Leon Jessen, som skrev: "Må
jeg spørge - hvorfor?".

Du har nu været udsat for det der i Usenet terminologien kaldes for en
vejledning i de uskrevne regler. Jeg fandt det passende at komme med den, og
den står derfor helt og aldeles for min egen regning, men den er kraftigt
inspireret af andre bidragydere.

Ulrik