Hvem har en ane, ved navn Pauline Sommer
Fra : Bente Poulsen

Dato : 25-11-02 17:41

Heg NG
Jeg er igang med den triste opgave at rydde op i min afdøde fars skuffer og
gemmer.

Her fandt jeg nogle salmebøger, og én af dem har indgraveret navnet
Pauline Sommer

Vi har ikke nogen i familien ved det navn, og der står heller ikke nogen
dato ud for Paulines navn

Bag på første sides omslag står noget jeg ikke kan tyde, men jeg kan se
bogen har kostet 10 kroner

Inde i bogen på én af de første sider står følgende:
Salmebog for Kirke og Hjem - i en oval er der en kongekrone, og under denne
står et Stort J inde i dette bogstav er en to streger som når det læses kan
tydes som tallet 4 inden i J'et
på venstre side af J'et er et V og på højre et H - og årstallet 1727

nederst på siden står der
København
Det Kgl. Vajsenhuses Forlag
Faas I P. Haases Boghandel
Løvstræde 8

bogen er trykt i J. H. Schultz' Universitetsbogtrykkeri

Hvis nogen kender denne dame, og har hende i sin anerække, så er I velkomne
til at få salmebogen

Jeg ved godt det ikke er meget at gå efter, og jeg ved som sagt ikke hvordan
salmebogen er havnet her i Jylland i min far skrivebordsskuffe

Med venlig hilsen
Bente Poulsen

Fra : Harry Lund

Dato : 27-11-02 20:56

Prøv at spørge Pauline Sommer Burgdorf i Skive.
tilf 29729322