MS Windows
briani 27239
Hvordan lave en recovery CD?
Fra : Hansen

Dato : 25-11-02 17:37

Hejsa

Jeg vil gerne lave en recovery CD så jeg kan boote på CDén og så installere
alt hvad der er i PC en

Hvad er det bedste program??

Noget freeware? eller ??

Mvh

Poul

Fra : Ole C

Dato : 25-11-02 18:07

Hansen skrev blandt andet:

> Hejsa
> Jeg vil gerne lave en recovery CD så jeg kan boote på CDén og så
> installere alt hvad der er i PC en
> Hvad er det bedste program??
> Noget freeware? eller ??

Du må nok til pungen og købe enten Ghost eller DriveImage - men du skal ikke
regne med at hele din PC kan nok ikke være på en enkelt CD.
Da jeg for sjov prøvede at at se hvor meget et image af mine langt fra
brugte 40 Gb ville fylde, fortalte DriveImage at jeg skulle regne med mellem
15 og 21 CD'er........

--
vh
Ole C

Fra : Hansen

Dato : 25-11-02 18:03

Nej, det er heller ikke meningen at jeg vil gemme det hele. Det er faktisk
en pc til industrien som kun skal indeholde win2K eller 98 og drivere mm.

Den skal bare være meget let at reinstallere fra en CD. Jeg har ikke prøvet
nogen af dem. Er det en let sag??

Mvh

Poul

Fra : Ole C

Dato : 25-11-02 18:20

Hansen skrev blandt andet:

> Den skal bare være meget let at reinstallere fra en CD. Jeg har ikke
> prøvet nogen af dem. Er det en let sag??

Det er sør'me' ikke let at svare på. Den slags er som bekendt
relativt....men der er da brugsanvisning med!
Har man fattet systemet er intet jo svært, men Drive Image fra Powerquest er
måske lidt enklere end Ghost.
Men måske andre har en anden mening.....?

--
vh
Ole C

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 22:56

"Hansen" <pehansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er heller ikke meningen at jeg vil gemme det hele. Det er
> faktisk en pc til industrien som kun skal indeholde win2K eller 98 og
> drivere mm.

En Windows 98 + drivere og et par programmer osv kan godt være på en cd.
Kan ikke huske hvor meget W2K fylder.

> Den skal bare være meget let at reinstallere fra en CD. Jeg har ikke
> prøvet nogen af dem. Er det en let sag?

Om det er let afhænger af brugeren
Jeg har brugt Ghost i et par år nu og har kun haft manualen åben hvis jeg
skulle hjælpe andre med svar på deres spørgsmål. Jeg synes det er et nemt
program at bruge. Der følger en rigtig god manual med (hvis man skulle få
brug for den), som beskriver de mange muligheder programmet giver.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 26-11-02 10:16

Hansen wrote:

> [...]
>
> Den skal bare være meget let at reinstallere fra en CD. Jeg har ikke prøvet

Jeg lavede for nylig en bootabel CD med Win2k, Off2k, SAP, Notes og
diverse utilities vha DriveImage - det fylder ca 500 Mb uden drivere.

/klaus

Fra : ebbe

Dato : 25-11-02 19:39

Kan hentes gratis her: http://fosisoft.home.ro/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-11-02 23:32

"ebbe" <gebbe@mail.invalid> skrev :

>Kan hentes gratis her:

Næppe lovligt at bruge, hvis dette skal være en seriøs gruppe, så
bør man ikke beskæftige sig med warez og henvise til det her.

Der findes masser af grupper til den slags, hvor folk kan spørge,
hvis de er interesseret i det.

fut: news:dk.admin.netikette