Må ikke gemme billeder mv.
Fra : Lasse

Dato : 03-03-01 16:50

Hvordan forhindrer jeg at man kan gemme de billeder jeg har på min webside.
Jeg tænker på at folk ikke må højreklikke og vælge gem som...
Jeg bruger FP2000.

Fra : gandalf

Dato : 03-03-01 17:42

"Lasse" skrev d. 03-03-01 16:50 dette indlæg :
> Hvordan forhindrer jeg at man kan gemme de billeder jeg har på min webside.
> Jeg tænker på at folk ikke må højreklikke og vælge gem som...
> Jeg bruger FP2000.

Hej Lasse,

Du kan aldrig forhindrer, at folk kan gemme dine billeder, for de kan bare vise kilde, og dermed skrive url'en til dine billeder.

Du kan sagtens forhindrer højre musseklik på dine sider, via javascript:

<script language="Javascript">

var mymessage = "Så kan man ikke højreklikke længere..";

function disableRightClick(btnClick)
{
if (navigator.appName == "Netscape" && btnClick.which == 3) // check for netscape og højre click
{
alert(mymessage);
return false;
}
else if (navigator.appName =="Microsoft Internet Explorer" && event.button == 2) // check for IE og højre click
{
alert(mymessage);
return false;
}
}
document.onmousedown = disableRightClick;
</script>

Sæt denne stump kode ind mellem <head> og </head> så skulle det virke.

http://www.kandu.dk/

Fra : jopa

Dato : 03-03-01 19:00

gandalf skrev bla..

> Du kan sagtens forhindrer højre musseklik på dine sider, via javascript:
KLIP

> Sæt denne stump kode ind mellem <head> og </head> så skulle det virke.
KLIP

For det første så passer det ikke hvad du siger til ham vedr højreklip. Prøv
at holde venstre musetast nede derefter højre slip venstre og dit script
virker ikke
Dernæst er det en dårlig løsning da man jo blot kan gemme siden eller lave
et PrintScreen.

jopa

www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-03-01 19:32

Sat, 3 Mar 2001 16:49:47 +0100, skrev "Lasse"
<lmn1999_2000@yahoo.dk>:

>Hvordan forhindrer jeg at man kan gemme de billeder jeg har på min webside.
>Jeg tænker på at folk ikke må højreklikke og vælge gem som...

Glem det, det kan ikke lade sig gøre.

Jo, du kan godt disable højreklik, men billedet ligger jo allerede på
harddisken ellers ville folk ikke kunne se billederne.

Og man kan dermed hente billedet der, man kan i IE gå op i filer og
vælge gem som og alle billederne er gemt på harddisken.

Man kan skrive stien til billedet i sin browser.

Man kan lave printscreen og gemme billedet på den måde.

Der er ikke noget mere irriterende end ikke at kunne bruge højreklik
på en hjemmeside, da der er mange nyttige funktioner i dette.

Sæt i stedet for dit navn på billedet f.eks.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.