Spring for livet!!!
Fra : Rikke & Brian

Dato : 25-11-02 14:23

Jeg er netop kommet hjem fra en gåtur inde i byen.(jeg bor i Aalborg
centrum). Er det kun mig, der må springe for livet med barnevogn og det hele
? Det er ikke sjældent, at jeg, når jeg går tur, må manøvrere barnevognen
til side, så folk kan komme forbi. Jeg synes selv, at jeg er en meget
hensynsfuld fodgænger, som flytter mig, hvis jeg kan se, at jeg er i vejen.
Men at det nærmest skal være nødvendigt, at min lille søn og jeg sætter
livet på spil, hver gang vi er ude at gå. Det kan da ikke være rigtigt,
eller....?! Det værste er næsten dem, der har set een, men som allerede har
bestemt, at de absolut ikke vil flytte sig for en ung mor med en barnevogn.
Jeg har overvejet at få påsat en tudehorn som det, Fru Fernando Møhge (fra
Matador) har på sin kørestol - bare sådan for at forskrække lidt

Nå, det var bare lige et lille surt opstød. Men jeg kan bare ikke forstå,
hvis jeg er den eneste, der må springe for livet.

Hilsen Rikke.

O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a clue?
It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in this
class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more daring,
O Captain my Captain.

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk

Fra : Marianne Andersen

Dato : 25-11-02 14:32

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote in message
> [...]
>
> Hilsen Rikke.
>
> -- Hej rikke jeg kender godt problemet er selv mor folk kan se man går med
en barnevogn men flytter de sig NEJ jeg kan blive så gal det er ikke længe
siden jeg mødte en mand flere gange samme dag han gik bevist ind foran mig
til sidst blev jeg så gal at jeg ikke stoppede .Jeg kørte ind i hans
skindeben nej hvor blev han gal men det var jeg også det endte med jeg fik
ham til at undskylde så jeg forstår dig godt.

Fra : Jørgen Altmann

Dato : 25-11-02 14:47

On Mon, 25 Nov 2002 14:23:00 +0100, "Rikke & Brian"
> [...]

>Nå, det var bare lige et lille surt opstød. Men jeg kan bare ikke forstå,
>hvis jeg er den eneste, der må springe for livet.

Hej

Selv som mand oplever man det. Jeg er 184 høj vejer ca 110Kg og har
"opdraget" mange til at flytte sig når jeg kom med barnevogn eller
klapvogn. En lang periode blev klapvognen også brugt til indkøb. O
g med 40Kg kattegrus plus det løse, så drejer man ikke bare lige. Jeg
skulle hilse fra adskillige og sige, at det godt kan gøre ondt.
Mit bedste råd er at være lidt ligeglad og bare fortsætte.

Hilsen Jørgen Altmann

Fra : June Last

Dato : 25-11-02 14:56

>Nå, det var bare lige et lille surt opstød. Men jeg kan bare ikke forstå,
>hvis jeg er den eneste, der må springe for livet.
>
>Hilsen Rikke.

Hej Rikke !

Jeg har kørt med mange barnevogne. Især da jeg kørte med en
tvillingevogn blev jeg opmærksom på problemet, jeg løste det bedst
ved at jeg besluttede, at det ikke skulle ødelægge mit humør, hvis
mine "medtraffikanter" ikke var indstillede på lidt gensidig
hensyntagen. Jeg valgte simpelthen at stoppe op (tager ca 5 sekunder
extra pr stop - før turen går videre) - samtidig kiggede jeg direkte
og meget smilende på "modkørende" i det de nærmede sig og passerede
vognen. Man bliver gladere og "modkørende" får en positiv eller
provokerende oplevelse - og så kan man jo håbe på, at de næste gang er
dem der viser hensyn. (du kunne jo have en pose pebernødder i
barnevognen og byde dem på en her i juletiden - spøg til side - jeg
forstår godt din frustration, men det kan være dejligt med overstående
beslutning - så prøv det !)

--
Kærligst June

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-01-03 09:53

Hejsa.
Jeg bor på Nørrebro og har ingen problemer. Bevar's; det er forhindringer
nok, men det er ikke folk, der er problemet. Både fodgængere, cyklister og
bilister er ret søde.

Jesper

Fra : Kristina Andreassen

Dato : 25-11-02 18:06

Jeg kender det kun alt for godt! Der er ikke mange der tager hensyn til en
når man kommer med barnevognen. Specielt nu hvor vi er flyttet til Sjælland.
Det skal man lige vænne sig til.... Hvis man da kan det. Her er det meget
værre. Feks, kom der næsten altid en og hjalp selv når vi tog toget i
Jylland, her på Sjælland der kan man se at folk de skynder sig ned i den
anden ende og går ind for at slippe for at hjælpe.

- Kristina

Fra : Mona F. Holm

Dato : 27-11-02 21:00

Kristina Andreassen <kristina@infomail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3de259e6$0$191$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Jylland, her på Sjælland der kan man se at folk de skynder sig ned i den
> anden ende og går ind for at slippe for at hjælpe.

Nej, den kender jeg godt her fra Århus, hvor en hel bus gjorde sit bedste
for at ignorere at jeg stod udenfor døren og råbte "om der var nogen der gad
hjælpe" med barnevognen.
Til gengæld må jeg sige at der er foruroligende mange forældre der anvender
barnevognen som "plov", træls, men forholdsvis uskadeligt, i folkemænger.
MEGET ubehageligt når man oplever det som bilist, jeg fatter ikke at visse
forældre decideret anvender deres børn som gidsler blot for at komme over
vejen lidt før de ellers ville kunne komme over.
Så sent som i sidste uge stod jeg på bremsen for en klapvogn der pludselig
skød ud mellem to parkerede biler....Og nåede at undvige en ung mor med
barnevogn der krydsede vejen 10 m fra en fodgængerovergang....

Så der er vist brådne kar i alle lejre...

Mvh Mona

-fjern alle x'er i mail-adressen, hvis...

Fra : Web . Woman

Dato : 28-11-02 19:23

"Mona F. Holm" <moxnax@jubiixpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at ignorere at jeg stod udenfor døren og råbte "om der var nogen der

Jeg kan ikke fortælle dig, hvorfor en hel bus ignorerer dit behov for
hjælp - men jeg kan fortælle dig, hvorfor JEG meget ofte undlader at hjælpe
med at løfte en klapvogn/barnevogn

Det skyldes ganske enkelt, at uforståeligt mange forældre med
barnevogn/klapvogn ikke ved, hvordan man får sådan en ind/ud af en bus på
den mest hensigtsmæssige måde.

Det er almindeligt- ved indstigning i bussen - at den med vognen selv har
fat i vognens håndtag og selv kommer sidst ind i bussen.

Det medfører, at man som hjælper skal bukke sig MEGET ned - helt ned - for
at få fat et eller andet sted nede ved vognens hjul. Man skal med andre ord
løfte unødigt langt nedefra. Med fare for at foretage et forkert løft.

Jeg har ofte tilbudt at hjælpe, mod at vognen bliver vendt rigtigt:

Den, der kommer FØRST ind i bussen ved indstigning og den, der kommer SIDST
ud ved udstigning skal have fat øverst - altså i håndtaget.

Ikke omvendt.

Min erfaring er, at hvis man først skal til at ævle om, hvordan vognen skal
vende, så fører det ofte til ævl og kævl eller bare til surmuleri - og ingen
af delene gider jeg.

Så nu bemærker jeg ganske enkelt, om vedkommede placerer sig rigtigt - og
det er så altafgørende for, om jeg rejser mig og hjælper.

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-11-02 09:50

> [...]

>Nå, det var bare lige et lille surt opstød. Men jeg kan bare ikke forstå,
>hvis jeg er den eneste, der må springe for livet.

Det er du skam heller ikke. Vi bor også inde i Aalborg og gågaderne er
slemme, men når jeg har æren af at køre med klapvognen, så flytter jeg
mig ikke. Selvom jeg forsøger at få øjenkontakt med folk først, så er
de ligeglade.

Så må de jo føle i stedet!

Men jeg tror at det er dem der aldrig selv har kørt med en
barne-/klapvogn, der er problemet. Jeg tænker da over det, når jeg
selv går rundt uden klapvognen.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Anja

Dato : 26-11-02 10:01

Måske er det den samme grund som når det regner og folk skal ind eller ud af
Føtex. Der er ingen biler som holder tilbage på trods af dem i bilerne
sidder i tørvejr. Når de så har parkeret så står de og bander over at de
bliver våde fordi ingen holder tilbage...
Hvor svært kan det være?
Anja - som gerne viser lidt venlighed og sender et smil
"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3de22483$0$6134$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Ditte Roldborg

Dato : 26-11-02 11:16

> [...]

> Nå, det var bare lige et lille surt opstød. Men jeg kan bare ikke forstå,
> hvis jeg er den eneste, der må springe for livet.

Som du kan se, er du ikke ene om problemet... Jeg kom til at tænke på
engang for 16 år siden, hvor jeg havde barnevognen med i bussen ud til
Moesgaard Strand, hvor der var Vikingetræf og derfor mange mennesker. Da
jeg skulle ud af bussen, stod der en kødrand af mennesker og ventede på
at komme ind i bussen. De stod klinet op ad døren og flyttede sig ikke
en milimeter, selvom jeg stod halvvejs nede af trappen og bad om lidt
plads til at komme ud. En fuldstændig grotesk situation. De kunne jo for
f... ikke komme ind før jeg var kommet ud. Til sidst måtte jeg bare mase
mig ned og træde folk over tæerne - med fornærmede udbrud og grimasser
fra flokken til følge. Jamen, er det da ikke mærkeligt!

--
Dittelit

Fra : LBR

Dato : 16-12-02 19:54

Hej Rikke

Jeg kender det alt for godt, vi bor i Klarup, tæt ved Aalborg og vi kommer
derfor ofte ind til centrum.
Det er lidt sjovt at du bringer det op, for sidst vi var inde i byen, tænke
jeg netop på hvad der ville ske den dag hvor ´medtrafikkanterne´gik ind i
min barnevogn og måske ødelagde den. Hvordan ville jeg reagere??
Hilsen Louise