hunde foder på nettet
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 25-11-02 13:38

Hejsa,

Jeg har søgt lidt rundt efter hundefoder på nettet, er der nogen der kender
et godt site med god billig mad ?

Mvh
Lasse
som er i fuld gang med at researce alt hvad han kan inden han køber en lille
vaps (bliver sikkert en berner sennen da den passer vores hjem bedst)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 25-11-02 13:43

glemte lige er der i øvrigt nogen produkter som er anbefalelses værdige og
hvilke skal man undgå ?
Lasse

Fra : Therese

Dato : 25-11-02 15:46

Hej Lasse

Jeg har selv en Berner Sennen. Dejlig hund :) Du kan se ham på
www.elverdalen.dk. Der kan du også læse lidt om mine erfaringer med
processen at få hund, hvis du har lyst.

Det vigtigste med foderet til en hund af den størrelse, er at du køber noget
beregnet til XL-størrelse hvalpe. Det skal han have indtil han er ca. 10
mdr, da der er væksthæmmer i, så de ikke vokser for hurtigt og derved
belaster deres led unødigt meget. Dette foder koster altså fra 400kr/15 kg
og opefter. Den kennel du køber hvalpen ved anbefaler sikkert ét foder og
din dyrlæge ét andet.

Det er altså vigtigt pga. HD og Albue at du følger disse foderråd med et
kvalitetsmærke til denne bestemt slags hund. Hvis du kan finde et anerkendt
produkt og forhandler over nettet, er det selvfølgelig lige så godt. Det kan
jo godt være der netop er nogle herinde, der kender til det...

Held og lykke og mange hilsner
Therese

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-11-02 09:09

"Therese" <8758@b.iha.dk> wrote in message news:artd5t$sga$1@sunsite.dk...
> Hej Lasse
>
> Jeg har selv en Berner Sennen. Dejlig hund :) Du kan se ham på
> www.elverdalen.dk. Der kan du også læse lidt om mine erfaringer med
> processen at få hund, hvis du har lyst.

Sikken en masse dejlige billeder, og rart med jeres historie den giver et
bedre indblik end de sider der bare beskriver racestandarten, som jeg nok
har læst 10 gange nu.

> [...]
> og opefter. Den kennel du køber hvalpen ved anbefaler sikkert ét foder og

det vil jeg så huske på når tiden kommer, hvor meget spiser jeres berner om
dagen, eller sagt på en anden måde hvor lang tid holder sårn en 15 kg sæk ?

Mvh
Lasse

Fra : Therese

Dato : 28-11-02 19:49

> det vil jeg så huske på når tiden kommer, hvor meget spiser jeres berner
om
> dagen, eller sagt på en anden måde hvor lang tid holder sårn en 15 kg sæk
?

I starten holder en sæk ca 1½ md. Efter et par måneder skal han have ca.
500g om dagen, og så holder en sæk ca. en måned. Den koster knap 500 kr, men
sådan er det jo. Vi tilpassede det sådan, at vi hver måned på hans
fødselsdato tog ind til dyrlægen for at få ham vejet (Han vokser hurtigt fra
personvægten). Så tog vi en sæk foder med hjem. Det er meget sjovt at følge
med i vægtforøgelsen hele tiden, og det er også vigtigt, da kostmængden
tilpasses efter denne.

Mange hilsner
Therese

Fra : Sander

Dato : 25-11-02 14:02

> Hejsa,
>
> Jeg har søgt lidt rundt efter hundefoder på nettet, er der nogen der
kender
> et godt site med god billig mad ?

Billigt ved jeg ikke om det er, men vi har haft gode erfaringer med disse to
mærker :

http://www.royalcanin.dk/

http://www.techni-cal.dk

Der findes også en masse andre mærker, indenfor kvalitets hundemad, på
markedet. Dem har vi dog ikke afprøvet endnu.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 25-11-02 16:25

Lasse Lundberg skriver:

> [...]
> vaps (bliver sikkert en berner sennen da den passer vores hjem bedst)

Ih hvor er jeg misundelig *smil*. Husker godt hvordan det var at få en lille ny
hvalp sidste år på denne tid. Det var en lille 3-måneders skt. bernhard, som i
mellemtiden er blevet til en stor flot fyr på ca. 60 kg! Vi har fra started af
fodret ham med Nutro til hvalpe af store racer. Det er nok ikke det billigste,
men vi har været meget glade for det. Nansen er vokset i et fint tempo, og har
ingen problemer haft med bløde knogler, vokseværk og. lign. Med så store hunde
kan man jo med fordel købe ind i store portioner, og hvis du ringer lidt rundt,
kan du sikkert få en god rabat hvis du køber f. eks 15 eller 30 kg af gangen.

Husk at penge givet ud på godt foder ofte er penge sparet hos dyrlægen.
Hilsen Dorthe og Nansen
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=974

Fra : kajo

Dato : 25-11-02 21:00

> [...]
> Hejsa,
>
> Jeg har søgt lidt rundt efter hundefoder på nettet, er der nogen der

Jeg tror du spørger om det umulige.
Som i de fleste andre tilfælde her i livet er det svært at finde noget,
der både er godt og billigt.
Vi bruger selv foder af mærket "Økodog" og har kun gode erfaringer.
Det er ikke specielt billigt, men det holder længe. Og der kommer
ikke så meget ud i den anden ende, det skulle efter sigende være tegn på
at fodret bliver optaget godt.
Adressen er her: http://www.okodog.dk/

Specielt det "billige" fra supermarkedene skal man holde sig fra, det
indeholder en masse fyldstoffer men ingen næring, det er ihverfaldt
vores erfaring.

Mvh Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/index.html

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 26-11-02 10:09

Hej Lasse

Syntes du skulle snakke med An-Jeanet ved www.Olivers.dk de laver noget
godt foder som vi bruger både til vores hund/katte.

Det bliver desuden leveret fragtfrit ved din, senest 48 timer efter
bestillingen.

De har også foder til hvalpe af store racer.

MVH

Gitte Sacala Eriksen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-11-02 09:10

jeg siger tusinde tak for alle svarene, jeg kan se der er mange gode
produkter at vælge imellem.

Mvh
Lasse