MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000 Professional. mistet password
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 25-11-02 11:42

Hej NG.

En veninde har adgangskoden til sin bærbare pc.

O/S: Windows 2000 Professional (NT)

Hvordan kan jeg fjerne denne windowsversion og installere win 98 ?

Er harddisken et andet format når det er Windows 2000 Professional end det
jeg skal bruge ?

Jeg har prøvet at boote på en win 98 boot diskette men jeg kan ikke komme
ind på harddisken ?

Håber nogen kan hjælpe

mvh bjarne

Fra : troels amdi sørensen

Dato : 25-11-02 11:53

"Bjarne Schmidt" <bbcas@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal bruge ?
>
> Jeg har prøvet at boote på en win 98 boot diskette men jeg kan ikke komme

Hej Bjarne
den er god nok når det er en W2K pro så bruger den NTFS frem for FAT32 som
filsystem, det du kan gøre er at tage en W2K installations CD og når du
kommer ind til hvor du skal vælge hvor du vil installere kan du fjerne
partitonen og oprette en ny som så skal være FAT32.
hvis du ikke har sådan en cd kan du også gøre det med en partition magic
eller hvis det går helt galt med en linux installation

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-11-02 12:14

Bjarne Schmidt wrote:
> Hvordan kan jeg fjerne denne windowsversion og installere win 98 ?
> Jeg har prøvet at boote på en win 98 boot diskette men jeg kan ikke
> komme ind på harddisken ?

Som jeg forstår dit spørgsmål vil du have rydtet Win2k væk og installere
Win98.
Du booter op på Win98diskette eller på cdrom. Du bliver nødtil at fdiske
harddisken og først frjene den ikke dosparation der ligger på harddisken og
oprette dosparationer. Husk at formatere hardisken efter fdisk.
Jeg er usikker på om det er nødvendigt at køre fdisk/mbr
den kommando frjener bootmanigeren som win2k opretter. Nå pyt det
tager 2 sekunder så gør det alligevel.
mvh
Henning

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 25-11-02 12:58

> [...]
> jeg skal bruge ?
>
> Jeg har prøvet at boote på en win 98 boot diskette men jeg kan ikke komme

Hvis du vil HELT af med partitionen, så booter du først på win98-disketten,
og derefter sletter du partitionen med det lille program delpart.exe på en
anden diskette. Delpart kan fx. hentes her:

http://www.russelltexas.com/delpart.htm

Herefter skal du igang med FDISK.

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)