MS Windows
briani 27239
Mangler fil: msmqocm.inf i Win XP Pro
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 25-11-02 09:48

Når jeg i kontrolpanelet vælger "tilføj/fjern Windowskomponenter" får jeg
jeg et pop-up vindue med fejl: at installationsprogrammet ikke kunne åbne
INF-filen msmqocm.inf.
Jeg vil grumme gerne undgå, at skulle geninstallere windows, så måske I kan
maile den manglende fil og hvor den skal placeres.
Windows XP pro med servicepack 1.
på forhånd tak.
ebh

Fra : Martin Møller

Dato : 25-11-02 10:20

"Erik B. Hansen" <erik.b.hansen@sid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> maile den manglende fil og hvor den skal placeres.

Kan du ikke bare køre en reperation va din XP cd rom?? Det sletter du jo
ikke noget. ved. Derved skulle du gerne få oprettet de skader og få de filer
lagt ind som mangler.

Martin

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 25-11-02 10:37

Men det indebærer vel, at jeg skal geninstallere servicepack 1 og andre
download'ede opdateringer - eller hvad?
ebh

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 12:00

> [...]

> Når jeg i kontrolpanelet vælger "tilføj/fjern Windowskomponenter" får
> jeg jeg et pop-up vindue med fejl: at installationsprogrammet ikke

Har du slettet MSN/MSM hårdt og brutalt?

> Jeg vil grumme gerne undgå, at skulle geninstallere windows, så måske
> I kan maile den manglende fil og hvor den skal placeres.
> Windows XP pro med servicepack 1.

Den er i posten. Hvis andre ønsker den må I sige til. Den fylder kun 13 kb
og da den ikke har almen interesse vil jeg ikke poste den i binaer.
Den skal placeres i C:\Windows

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 25-11-02 12:43

Der er ikke slettet nogen filer, bortset fra hvad Norton SystemWorks måtte
slette i windoctor.

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 15:38

> Der er ikke slettet nogen filer, bortset fra hvad Norton SystemWorks
> måtte slette i windoctor.

OK, det var egentlig også bare en tanke jeg havde.
Virker det at lægge filen manuelt ind hvor den skal være eller har du
stadig problemer?

Fra : TheLoneWolf

Dato : 13-01-03 22:50

Her er løsningen på dit problem :
Find filen sysoc.inf i windows/inf mappen og åbn den med notepad
Led efter følgende linie : msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6
sæt ; foran linien sådan her :
;msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6

Og lortet virker igen.

Tak til ZipZap for den original løsning på problemet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gråmus

Dato : 14-01-03 17:15

> [...]
> Led efter følgende linie : msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6
> sæt ; foran linien sådan her :
> ;msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6

Det virker bare ikke her.