MS Windows
briani 27239
Problem med udprintning fra Windows XP
Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 08:02

Hejsa

En af mine venner har et lille problem med hans PC. Han kører
Windows XP og når han vil printe up på sin Brother laserprinter
får han beskeden : "There is not enough space on your PC.
Make room on the harddrive by deleting some files"

XP er installeret på en 80 GB harddisk og der er ca 60 GB fri
på disken. Det burde da være rigeligt.

Nogen forslag til en løsning ?

På forhånd tak

mvh Madsen

Fra : Jørn Hansen

Dato : 25-11-02 11:56

Hej,

> [...]
>får han beskeden : "There is not enough space on your PC.
>Make room on the harddrive by deleting some files"

Har den virket på et tidspunkt?
Hvis ja, så prøv eventuelt at gå ind og slet alle midlertidige
internetfiler.

Mvh
Jørn

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 12:02

On Mon, 25 Nov 2002 11:55:53 +0100, Jørn Hansen
<tpherman@post2.tele.dk> wrote:

>Har den virket på et tidspunkt?
>Hvis ja, så prøv eventuelt at gå ind og slet alle midlertidige
>internetfiler.

Den virkede indtil for en uge siden hvor der blev
smidt en ny harddisk i kassen og hvor Windows XP
så blev installeret helt fra bunden.

Printerdriveren er selvfølgelig indstalleret.

Der burde ikke være særligt mange filer i Midlertidige Internetfiler
da maskinen kun har kørt i en uge og der ikke er blevet surfet
ret meget på nettet i den tid. Men jeg skal da prøve dit forslag
alligevel.

mvh Madsen

Fra : Jørn Hansen

Dato : 25-11-02 13:06

Hej,

>Den virkede indtil for en uge siden hvor der blev
>smidt en ny harddisk i kassen og hvor Windows XP
>så blev installeret helt fra bunden.
>Printerdriveren er selvfølgelig indstalleret.

Jeg var lige inde og kigge på Brothers hjemmeside omkring XP.
http://www.brother.com/E-ftp/windowsxp/europe.html

Hvilken model taler vi om?

> [...]
>da maskinen kun har kørt i en uge og der ikke er blevet surfet
>ret meget på nettet i den tid. Men jeg skal da prøve dit forslag

Du har utvivlsomt ret. Men efterhånden er det blevet sådan, at hver
gang jeg er ude for noget jeg ikke kan forstå, så prøver jeg at slette
de midlertidige internetfiler. Det har bl.a. hjulpet når jeg ikke har
kunnet gemme filer fra Internettet i JPG-format, når jeg ikke har
kunnet se kildekoden på et html-dokument via notesblok og så også ude
hos en bekendt der ikke kunne printe ud, hvor vi så som allersidste
fortvivlede forsøg prøvede at slette internetfilerne. Hvad de i øvrigt
skulle have med det hele at gøre ved jeg ikke, men vi var da glade for
at det pludselig virkede

Mvh
Jørn

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 13:45

On Mon, 25 Nov 2002 13:06:04 +0100, Jørn Hansen
<tpherman@post2.tele.dk> wrote:

>Hvilken model taler vi om?

Pyha, godt spørgsmål. Den må jeg lige følge op på og så vende
tilbage med lidt senere. Det eneste jeg kan huske lige nu er at
den er rimelig ny, men det siger jo ikke meget.

> [...]
>de midlertidige internetfiler. Det har bl.a. hjulpet når jeg ikke har
>kunnet gemme filer fra Internettet i JPG-format,

Ja, men så skal det da ihvertfald prøves. Jeg kender godt problemet
med at den ikke vil gemme JPG filer. De andre problemer er jeg så
aldrig stødt på, men det forbavser mig sådan set ikke at Windows
kan opføre sig så mærkeligt.

mvh Madsen

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 16:44

On Mon, 25 Nov 2002 13:06:04 +0100, Jørn Hansen
<tpherman@post2.tele.dk> wrote:

>Hvilken model taler vi om?

En HL-1450

Så ved jeg ikke om det gør nogen større forskel.

Ellers en rigtig god printer som altså bare ikke lige
gider at lave noget for øjeblikket.

mvh Madsen

Fra : Martin Østerberg

Dato : 25-11-02 18:55

On Mon, 25 Nov 2002 08:01:59 +0100 skrev Madsen <madsen@nomail.dk> .

> [...]
>Make room on the harddrive by deleting some files"
>
>XP er installeret på en 80 GB harddisk og der er ca 60 GB fri

Nu er det lidt lidt oplysninger du kommer med, men anyway...i XP kan der sættes
begrænsninger op på brug af plads på harddisken, kvota styring, kan det være der
problemet ligger ?

VH Martin

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 20:42

On Mon, 25 Nov 2002 18:55:15 +0100, Martin Østerberg
<dev_null@trashcan.dk> wrote:

>Nu er det lidt lidt oplysninger du kommer med,

Jeg skal da meget gerne forsøge at komme med flere oplysninger.
Hvad har du brug for at vide ?

>i XP kan der sættes begrænsninger op på brug af plads
>på harddisken, kvota styring, kan det være der
>problemet ligger ?

Måske, men XP bliver vel indstalleret med visse standard-
indstillinger sådan at de fleste ting burde virke og en printer
plejer da normalt ikke at kræve de helt store indgreb i
systemet.
Han har jo også haft XP kørende før, bare på en ældre og
mindre harddisk og dengang virkede printeren fint.

mvh Madsen

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 22:42

Hejsa

Så virker det. Af en eller anden grund var den XP driver som
fulgte med printeren ikke god nok. Da vi hentede en nyere
XP driver hos Brother virkede skidtet pludselig.
Det havde manden bare lige glemt at han også havde
gjort da han købte printeren for et halvt år siden.
Ak ja, sikke en hukommelse.

Men tak for forslagene

mvh Madsen