Confirm Alert Box ved link i Iframe
Fra : Kristoffer Okkels

Dato : 25-11-02 01:57

Jeg har et lidt kryptisk problem, som jeg håber nogen kan hjælpe
med at få dekrypteret. Hvis der er uforståeligheder omkring
problemstillingen, hører jeg meget gerne fra dig.

Mit problem er, at er ved at lave en side, hvor der bl.a. er en
iframe med link til en FTP-server. På denne FTP-server er en
række filer, der alle fylder ganske meget (ca. 35 MB/stk). Da
download bliver offentligt tilgængelig vil jeg gerne "advare"
folk om at åbne filerne - og i stedet opfordre til at gemme
filerne på harddisken. Dette havde jeg tænkt mig skulle ske vha.
en Confirm Alert Box hvor man kan fortsætte eller afbryde
åbningen.

Jeg har nu brugt nogle timer på at lede efter en løsning, men kan
ikke finde den rigtige ordning. Er der nogen der har kendskab til
et script (eller anden kode), der gør at når man (venstre)klikker
på en af filerne i en Iframe åbnes en Confirm Box hvor man kan
be- eller afkræfte sit valg?

Med venlig hilsen og på forhånd tak,
Kristoffer Okkels

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-11-02 02:59

Kristoffer Okkels <kristoffer@gome.dk> skrev :

> [...]
>filerne på harddisken. Dette havde jeg tænkt mig skulle ske vha.
>en Confirm Alert Box hvor man kan fortsætte eller afbryde

Jeg vil foreslå

MB!\nHøjreklik og vælg:\nSave Target As / Gem destination
som...'))return false;">Linktekst</a>

Fra : Kristoffer Okkels

Dato : 25-11-02 23:31

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil foreslå

> MB!\nHøjreklik og vælg:\nSave Target As / Gem destination
> som...'))return false;">Linktekst</a>
> --

Tak for rådet, men jeg kan desværre ikke få den løsning til at fungere.
Sagen er den, at indholdet af Iframen er FTP-serveren. Der er altså ikke
tale om en egentlig linktekst, men snarere om en funktion der aktiveres i
det øjeblik man venstreklikker. Jeg ved at dette kan lade sig gøre når man
højreklikker (fx på sider hvor man vil forsøge at undgå at folk kopierer /
stjæler sidens billeder), så derfor vil jeg tro der også er mulighed for at
indsætte en sådan funktion for venstreklik. Men jeg vil tro løsningen skal
findes i et generelt script eller anden kode - i stedet for et stk. kode
der indsættes i det enkelte link.

Har du en god idé til hvordan man løser dette?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-11-02 00:11

Kristoffer Okkels <kristoffer@gome.dk> skrev :

> Men jeg vil tro løsningen skal
>findes i et generelt script eller anden kode - i stedet for et stk. kode
>der indsættes i det enkelte link.

Såfremt det ikke er en htmlside, der vises i iframen, men blot
men directory listning, så kan du ikke det ønskede.

Selv om du sætter en kode på siden uden om iframen, så vil det
ikke virke i iframen, det er i den koden skal stå.