Skærme
Fijala 3554
Samsung 757NF geometri fejl
Fra : Herbert

Dato : 25-11-02 00:53

Hejsa

Jeg har subj. og billedet stå faktisk meget flot, men små ting kan jo bliver
irriterende. Nemlig øverste skærm/billede kant buer ned af og jeg synes
ikke, at jeg kan finde nogle måde, at justere det på. Hverken på skærmen en
med følgende software.. Er der noget, som jeg har overset? Desuden har den
ind i mellem en højfrekvent hyletone, oftest nå jeg er inde i OE (lidt
underligt!)

Aller råd er velkommende

På forhånd tak

Erik

Fra : Hans

Dato : 25-11-02 01:26

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> wrote in message

> [...]
en
> med følgende software.. Er der noget, som jeg har overset?

Det er et almindeligt fænomen på de "korte" skærme, og det er desværre
prisen for at de ikke fylder så meget i dybden. Det er ikke sandsynligt at
det kan justeres helt væk, og det er under alle omstændigheder noget der
skal ordnes på et serviceværksted. Selv om du får den byttet er der ingen
garanti for at du får en som er bedre.

Jeg droppede 959NF netop på grund af for dårlig geometri, selv efter 3
ombytninger. Det endte med en Sony G420 som jeg blev rigtig glad for.

> Desuden har den
> ind i mellem en højfrekvent hyletone, oftest nå jeg er inde i OE (lidt
> underligt!)

OE har som standard hvid baggrund, og øget lys på skærmen belaster
højspændingen. Prøv og læg mærke til om det hænger sammen med hvor meget
hvidt du har på billedet. Det er ikke sikkert at det betyder noget for
levetiden på skærmen, men det er trods alt irriterende at høre på.
--
mvh, Hans

Fra : Herbert

Dato : 25-11-02 16:46

Hej Hans

> [...]
> skal ordnes på et serviceværksted. Selv om du får den byttet er der ingen

Det har jeg lige fundet ud af. Efter at jeg har fået den byttet en gang
De få en chance mere og så er det sq slut.
Havde du problemer med,at få pengene retur?

> [...]
> hvidt du har på billedet. Det er ikke sikkert at det betyder noget for
> levetiden på skærmen, men det er trods alt irriterende at høre på.

Sjovt nok er det kun i OE. I word med en helt hvid side. Så høre jeg intet!

Mvh
Erik

Fra : Hans

Dato : 25-11-02 21:34

> Det har jeg lige fundet ud af. Efter at jeg har fået den byttet en gang
> De få en chance mere og så er det sq slut.
> Havde du problemer med,at få pengene retur?

Nej, men jeg købte jo også en Sony G420 i stedet for, så derfor var der ikke
nogen problemer i det.

--
mvh, Hans