Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mange billeder - ingen printer
Fra : Marianne

Dato : 25-11-02 00:20

Hej

Jeg har "1 million" billeder liggende på pc'en, som jeg har taget med mit
nyerhvervede digitalkamera. Men jeg har ingen printer. Kan man indlevere en
cd til et fotohandler med udvalgte billeder og få papir-do. tilbage ?

mvh
Marianne

Fra : Søren Blom

Dato : 25-11-02 00:34

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> skrev >
> Kan man indlevere en cd til et fotohandler med udvalgte billeder og få
papir-do. tilbage ?

Jep, det kan man stort set hos alle fotohandler.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-11-02 00:48

On Mon, 25 Nov 2002 00:33:44 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>papir-do. tilbage ?

>Jep, det kan man stort set hos alle fotohandler.

Men spørg ham lige først, hvordan han helst vil have dem (filformat, x
pixels * y pixels)! Der er også masser at tjenester på nettet, der
tilbyder det.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : A.I.

Dato : 25-11-02 00:55

> [...]
en
> cd til et fotohandler med udvalgte billeder og få papir-do. tilbage ?

jeg vil anbefale du tager dem med ind til Merlin på en CD og uploader dem
derfra, du kan også gøre det herfra:
http://213.69.181.217/Default.asp?Redirect=True

Hvis du vil have lavet nogen af billeder i en størrelse som Merlin ikke kan
tilbyde (god gave idé *S*), kan du bare sige til så vil jeg gerne lave dem
for dig......det kræver dog du at dit kamera har nok pixel.

Følgende størrelser:
20 x 30
30 x 45
40 x 60
70 x 50

Hilsen Anders

Fra : Marianne

Dato : 25-11-02 23:02

Tusind tak for svarene - det lyder jo nemt nok!

mvh
marianne

Fra : Aksel

Dato : 26-11-02 20:52

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> cd til et fotohandler med udvalgte billeder og få papir-do. tilbage ?

Du kan også sende dem over nettet , jeg har gode erfaringer med Bilka, de er
hurtige og billige, 10x15 koster ca. 2 kr. 20x30 under 15 kr.
Hvis jeg overfører onsdag har de billederne klar til afhentning lørdag.
http://www.bilka.dk/internet/bilka/bw.nsf/index

Hilsen Aksel

Fra : A.I.

Dato : 26-11-02 23:33

> [...]
> hurtige og billige, 10x15 koster ca. 2 kr. 20x30 under 15 kr.
> Hvis jeg overfører onsdag har de billederne klar til afhentning lørdag.

....sikkert, men er man en smule kvalitetsbevidst, så får man dem ikke lavet
der, da man kun kan uploade i JPG formatet, hvilket betyder, at hvis du
f.eks. har fjernet røde øjne og gemmer i JPG igen, så bliver kvaliteten af
billedet synligt dårlig, i en sådan situation ville TIFF være en en fin ting
at kunne uploade med. Skal man dog bare have dem i en mappe som man bladre
hurtigt igennem, jamen så er Bilka sikkert fint nok.

Hilsen Anders

Fra : Aksel

Dato : 30-11-02 17:06

"A.I." <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at kunne uploade med. Skal man dog bare have dem i en mappe som man bladre
> hurtigt igennem, jamen så er Bilka sikkert fint nok.

Der er vel ikke nogen der har den mindste viden om digitale billeder der
redigerer i JPG, mine billeder ligger som TIFF og bliver konverteret til JPG
i højeste opløsning før afsendelse

Hilsen Aksel

Fra : emj

Dato : 27-11-02 10:59

On Tue, 26 Nov 2002 20:52:26 +0100, "Aksel" <akselj@newmail.dk> wrote:

>Du kan også sende dem over nettet ,

Man sender da ikke 1 million billeder over nettet, blot fordi man
ingen printer har )
Hilsen emj

Fra : Patrik

Dato : 28-11-02 20:14

Hej Marianne!

Jag skickar in bilderna via Internet till www.colormailer.com så kommer de
tillbaka som fotografiska bilder på fotopapper efter en vecka med posten.

Hälsningar

Patrik
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=395223
http://w1.855.telia.com/~u85524564/bildtoppen.htm