MS Windows
briani 27239
W2K - blå skærm
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 24-11-02 23:05

Hejsa,

Et sikkert umuligt spørgsmål, men prøves skal det:

Min W2K Pro DK er begyndt at gå ned med en noget speciel blå skærm med
ujævne mellemrum.

Det sker altid ved en eller anden form for netværkstrafik (internet), og det
sker med et meget kortvarigt billede (blå skærm) med to linier øverst, af
hvilke jeg kun når at læse UNEXPECTED_KERNEL_TRAP (mener jeg), hvorefter
maskinen rebooter.

Vof' det?

Har IE 6.0.2800 installeret og selve W2K er opdateret med alt hvad der
findes på Windows Update.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Luhmann

Dato : 24-11-02 23:11

> [...]
> hvilke jeg kun når at læse UNEXPECTED_KERNEL_TRAP (mener jeg), hvorefter

Der står noget du måske kan bruge her:

http://www.windowsitlibrary.com/Content/435/13/files/table13_1.html

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 09:10

"Luhmann" <viskestykket@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der står noget du måske kan bruge her:
> http://www.windowsitlibrary.com/Content/435/13/files/table13_1.html

Fandt denne til supplering:
http://www.pa.msu.edu/ftp/pub/nt-users/news_letters/executive_software/NT_Tips_Tricks_980608.Txt
Her står at det er ofte dårlig RAM der er skyld i problemet. Du kan teste
RAM med denne:
www.memtest86.com
Ellers prøv en BIOS opdatering eller installering af en SP (hvis du mangler
sådan en).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 25-11-02 09:21

"Luhmann" <viskestykket@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> det
>
> Der står noget du måske kan bruge her:
>
> http://www.windowsitlibrary.com/Content/435/13/files/table13_1.html

Mjae..., jeg burde naturligvis have skrevet, at jeg har været omkring Google
og fået to links (hvoraf dit er det ene). Men begge er desværre af typen
'det er måske hardware, måske software'....

Jeg har også kigget i de såkaldte Support Tools' Error and Events Messages
Help, men det er ligeså intetsigende: måske memory, måske bios, måske anden
harwware, måske software.... jow tak, det havde jeg gættet!

Så det var - som jeg også skrev - et long shot at prøve her - men tak for
indsatsen, anyway!

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 25-11-02 09:21

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 11:32

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse

> Mjae..., jeg burde naturligvis have skrevet, at jeg har været omkring
> Google og fået to links (hvoraf dit er det ene). Men begge er
> desværre af typen 'det er måske hardware, måske software'....

Det er altid en god ide at skrive hvad der er prøvet for at løse problemet
og evt. hvad resultatet var.

> [...]
> Messages Help, men det er ligeså intetsigende: måske memory, måske
> bios, måske anden harwware, måske software.... jow tak, det havde jeg

Jamen det er jo der problemerne ligger. Der er ikke andet at gøre end at
starte fra en ende af. Hvis det er defekt hardware, så hjælper det ikke
noget at geninstallere Windows. Det er sjældent at en fejlmelding kun kan
skyldes en ting, så man umiddelbart kan sige hvad der er galt.
Udelukkelsesmetoden er den eneste sikre vej.

> Så det var - som jeg også skrev - et long shot at prøve her - men tak
> for indsatsen, anyway!

Jeg har fundet denne:
http://support.microsoft.com/?kbid=137539
Der står at det udover hard-/software problemer også kan skyldes
overclockning eller Norton Antivirus 2001.
Håber du løser dit problem.