MS Windows
briani 27239
Mediaplayer...
Fra : Søren

Dato : 24-11-02 21:14

Hej

Håber at jeg ikke er OT, men på forhånd undskyld!

Min mediaplayer(7.1) er gået bersærk, Jeg installerede et par nye codec's og
siden da får jeg samme fejlmeddelelse. "Programmet wmplayer.exe har
genereret en fejl og lukkes..." Det der så gør det hele meget mere
interessant er at samtlige af mine andre afspillere (BSPlayer og The Playa)
gør det samme, dog med forskellige fejlmeddelelser. Nå, men jeg
afinstallerede og geninstallerede Mediaplayer 7.1 uden resultat. Jeg
opdaterede min Win2000 pro til SP3 uden resultat. Jeg reinstallerede min
win2000 pro uden resultat og nuer jeg løbet tør for idéer. Er der en
behjertet sjæl som kan gennemskue hvad der er galt?

På forhånd tusind tak

Søren

Fra : Madsen

Dato : 24-11-02 21:17

Søren skrev:

> [...]
> reinstallerede min win2000 pro uden resultat og nuer jeg løbet tør
> for idéer. Er der en behjertet sjæl som kan gennemskue hvad der er

Har du evt. installeret Nimo Codec Pac V5.0 build 8?
Den kan lave ged i MediaPlayer, men om den også kan gøre det i andre
afspillere, ved jeg ikke. Hvis du har installeret den, så prøv at
afinstallere den og se om det gør nogen forskel.

Madsen.

Fra : Søren

Dato : 24-11-02 21:35

> [...]
> afspillere, ved jeg ikke. Hvis du har installeret den, så prøv at
> afinstallere den og se om det gør nogen forskel.

Og det virkede!!! Jeg havde overset at Nimo lå i Tilføj/fjern porgrammer.
Sidespørgsmål: Hvis man ikke skal bruge NImo, hvad skal man så bruge og hvor
får man fat i det?

Tusind tak for det superhurtige svar

Søren

Fra : Edmund

Dato : 24-11-02 21:42

Søren wrote:
> [...]
>
> Og det virkede!!! Jeg havde overset at Nimo lå i Tilføj/fjern
> porgrammer. Sidespørgsmål: Hvis man ikke skal bruge NImo, hvad skal

Hvilke codec har du brug for

Fjern alle flueben ud for alt det du ikke har brug for i Nimo ( hvis du
tør prøve igen )

En anden mulighed
DivX Total Pack
http://www.divx-digest.com/software/divx_total_pack.html

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 24-11-02 21:52

Søren skrev:

> Sidespørgsmål: Hvis man ikke skal bruge NImo, hvad skal man så
> bruge og hvor får man fat i det?

Min MediaPlayer 8 i WinXP Pro koksede også efter at jeg installerede
Nimo Codec Pack V5.0 build 8 i sin tid, men jeg opdagede at de
forskellige codecs ikke blev fjernet ved at afinstallere Nimo Pack'en
og MediaPlayer virkede igen, så jeg har sådan set ikke gjort andet end
at installere og derefter afinstallere Nimo for at få Divx-codecs osv.
installeret, men prøv at gøre som Edmund foreslår. Altså lad være med
at foretage en fuld installation af Nimo, men vælg i stedet kun det du
har brug for, eller brug en anden codec-pakke end Nimos.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 22:15

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

> [...]
> en fuld installation af Nimo, men vælg i stedet kun det du har
> brug for, eller brug en anden codec-pakke end Nimos.

Bare lige til notering, så er det ikke altid en god ide bare at
installere det man (tror man) har brug for. Specielt med Nimo Codec
Pack har jeg oplevet problemer to gange:

Det ene problem er opstået hvis jeg ikke har installeret Morgan Audio
Stream Switcher (eller hvad den nu hedder), som bruges til at skifte
mellem "lydstrømme", hvis flere er indeholdt i samme fil. Vælger jeg
ikke at installere den, vil jeg ikke længere være i stand til at
afspille visse film med AC3-lyd, da de vil køre utroligt langsomt
(det tog mig godt nok lang tid at finde løsningen på det problem).

Det andet problem jeg har oplevet, ligner ret meget det der er skyld
i denne tråd. Det opstod da jeg - eksperimenterende - valgte ikke at
installere DirectShow-filtre for de forskellige DivX-codecs.

Husk også den advarsel der gives på hjemmesiden for Nimos Codec Pack.

Det var bare det :)

--
Lars Stokholm

Fra : Søren

Dato : 25-11-02 02:06

> [...]
> at foretage en fuld installation af Nimo, men vælg i stedet kun det du
> har brug for, eller brug en anden codec-pakke end Nimos.

Og endnu et lille spørgsmål: Efter at have installeret Mediaplayer 9 beta
(og afinstalleret igen) vil mine filmfiler ikke associeres med mediaplayer
7.1 automatisk. Hver gang jeg klikker får jeg dialogboksen Åbn med. Kan
dette fikses?

Igen tusind tak for svarene!!!

Søren

PS. Ikonerne ligner stadig Media Player 9.

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 02:15

Søren skrev:

> [...]
> 9 beta (og afinstalleret igen) vil mine filmfiler ikke associeres
> med mediaplayer 7.1 automatisk. Hver gang jeg klikker får jeg

Højreklik på en af dine filmfiler og vælg 'Åben med...'. Vælg så MP
7.1 på listen og husk et flueben i 'Brug altid dette program til at
åbne...', eller hvad det nu hedder på dansk.

Madsen.

Fra : Søren

Dato : 25-11-02 02:23

> [...]
> 7.1 på listen og husk et flueben i 'Brug altid dette program til at
> åbne...', eller hvad det nu hedder på dansk.

Det har jeg prøvet - den husker det ikke og ikonerne ændrer sig heller ikke.
Samtidigt vil maskinen ikke afspille i full screen uden at gå helt i knæ og
hakke vildt. Jeg er ganske forvirret - har mange gange oplevet at skulle
installere codec's, men aldrig at de skulle kunne lave så meget ravage.

Tak igen

Søren

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 02:49

Søren skrev:

> Det har jeg prøvet - den husker det ikke og ikonerne ændrer sig
> heller ikke.

Hmm, hvad er det for en filtype der er problemer med, eller det
drejer sig måske om flere forskellige filtyper?

Madsen.

Fra : Søren

Dato : 25-11-02 03:42

> Hmm, hvad er det for en filtype der er problemer med, eller det
> drejer sig måske om flere forskellige filtyper?

> [...]

Det drejer sig om samtlige filtyper som jeg havde assoiceret til
mediaplayer. JEg kan selvfølgelig altid højreklikke og vælge åbn med, men
det bliver s'gu lidt kedeligt i længden!

Har efterhåneden fået installeret de forskelilge andre codecs så jeg kan se
i full screen i gen!

Søren

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 12:13

Søren skrev:

> Det drejer sig om samtlige filtyper som jeg havde assoiceret til
> mediaplayer.

Nå, ok.

> JEg kan selvfølgelig altid højreklikke og vælge åbn med, men det
> bliver s'gu lidt kedeligt i længden!

Det burde jo heller ikke være nødvendigt, hvis ellers du husker flue-
benet i: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/aaben_med.png>

Hvad så hvis du går ind i MediaPlayer 7 og beder den om at åbne alle
filtyper? <http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/mp7/marker_alt.png>

Madsen.

Fra : Søren

Dato : 25-11-02 17:35

> [...]
> benet i: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/aaben_med.png>
>
> Hvad så hvis du går ind i MediaPlayer 7 og beder den om at åbne alle

Hej igen

Jeg har lavet det med fluebenet og nu dit andet forslag- stadig uden
resultat, dvs. at hver gang jeg prøver at åbne en fil, der tidligere var
assoiceret med mediaplayer, så åbner Åbn med dialogboksen. Jeg er ved at tro
at det lille codec får mig til at lave den store format c:!

Tak igen for hjælpen!

Søren

Fra : Edmund

Dato : 25-11-02 17:45

Søren wrote:

> [...]
> var assoiceret med mediaplayer, så åbner Åbn med dialogboksen. Jeg er
> ved at tro at det lille codec får mig til at lave den store format c:!

Har du prøvet at indstallere Mediaplayer 7.1 igen.

OBS:
Nu er mediaplayer 9 kommet i den endelige version.

--
Mvh Edmund

Fra : Søren

Dato : 25-11-02 18:33

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at indstallere Mediaplayer 7.1 igen.
>
> OBS:
> Nu er mediaplayer 9 kommet i den endelige version.
>

> --
> Mvh Edmund

Jeg har installeret MP 7.1 igen, men filassoiciationerne og ikonerne ligner
stadig MP9. Kan d3et betale sig at opgradere - jeg synes at den virkede en
del sløvere end 7.1? Kan det passe at alle mine andre afspillere blev slået
i gulvet af samme? Har af- og geninstalleret(BS - The Playa), men uden
resultat?

På forhånd tak!

Søren

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 17:43

Søren skrev:

> [...]
> tidligere var assoiceret med mediaplayer, så åbner Åbn med
> dialogboksen. Jeg er ved at tro at det lille codec får mig til at

Jeg tror snarere at det er den betaversion af MediaPlayer som du har
haft inde i systemet, men det er muligt at jeg tager fejl. Codecs har
normalt ikke noget med filassociationer at gøre.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 24-11-02 21:32

Søren wrote:
> [...]
> uden resultat. Jeg reinstallerede min win2000 pro uden resultat og
> nuer jeg løbet tør for idéer. Er der en behjertet sjæl som kan

Måske Codecs Download Package fra
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

Slettede du de gamle windows mapper inden du reinstallerede, eller har
du bare lavet en reparation
Hvilke codec installerede du efter reinstallation.
Hvilke filmtyper drejer det sig om.
Har du prøvet mediaplayer 6,4

--
Mvh Edmund