Newbee: Bærbar (Win XP Home) + Stationær (~
Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 24-11-02 20:21

Hej

Jeg er totalt nybegynder mht hjemmenetværk mellem computere.

Jeg har en stationær maskine, der har et ATM-kort og en TDC ADSL
internet-forbindelse.
I maskinen sidder der også et Ethernet-kort. Maskinens styresystem er
Windows XP Pro.

Jeg har en bærbar maskine, der har et indbygget Ethernet-kort samt Windows
XP Home.
Jeg bruger den på min skole, hvor jeg propper et kabel i RJ45-stikket og så
er der forbindelse til internettet.

Jeg har både alm. og cros-over kabler samt en 5 port NetSwitch og en
SpeedStream-router liggende.

Hvordan får jeg forbindelse mellem min bærbare og min stationære computer?
Jeg ville gerne kunne se filerne på modsatte computer og kunne kopiere frem
og tilbage. Det ønsker jeg fordi at jeg ikke har en brænder i min bærbare,
og gerne vil have overført store filer fra den til min stationære. Jeg
forsøgt at finde info på nettet og også prøvet forskellige wizards i XP, men
jeg skyder i blinde.

Samtidigt kunne det være smart hvis jeg kunne komme på internettet med begge
maskiner samtidigt uden at skulle konvertere min ADSL fra ATM til Ethernet.
Kan dette lade sig gøre, og hvordan?

Håber I gider hjælpe en newbee gennem dette første break til at lave
hjemmenetværk. Jeg vil naturligvis dele min nye viden med andre

Stor hilsen
Janus Nielsen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 24-11-02 21:02

I indlæg <3de12681$0$149$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
skrev jsn@it-c.dk følgende:

> Hvordan får jeg forbindelse mellem min bærbare og min stationære computer?
[....]

Det du _kan_ gøre er, at aktivere Internet Connection Sharing (ICS) for
dit ATM kort, og så kan du enten sætte din bærbare direkte til ethernet
kortet, eller du kan sætte den omtalte Net-Switch til ethernet kortet, og
så din bærbare til Net-Switch. Med den sidste løsning har du så også
mulighed for, at sætte evt. andre maskiner i huset til Net-Switch, og
dermed få endnu flere maskiner på nettet.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]