MS Windows
briani 27239
OT?: Alternativ til lydoptager i Windows
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 24-11-02 19:44

Hej,

Jeg skal bruge et program (freeware), der kan optage lyd, og gemme det i
MP3-format. Bare vha. en mikrofon -det skal bare bruges til tale.

Det må gerne være let at bruge, idet personen der skal bruge det ikke er
særlig god til computere

// Troels

Fra : FreddiE

Dato : 24-11-02 20:16

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> MP3-format. Bare vha. en mikrofon -det skal bare bruges til tale.
>
> Det må gerne være let at bruge, idet personen der skal bruge det ikke er

Hva er der galt med windows lydoptager? Den opfylder da de krav du stiller.
Det kan sagtens gemme i MP3 format... Når du vælger at gemme det du har
optaget, kommer der et browser vindue op, nede i vinduet er der en knap der
hedder "skift". Tryk på den og vælg format: MPEG Layer-3

--
Mvh. FreddiE

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 24-11-02 22:48

> [...]
der
> hedder "skift". Tryk på den og vælg format: MPEG Layer-3

Max 1 min - det er ikke godt til diktafon...

// Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-02 20:58

Troels Plougmann Olsen wrote:

> [...]
> MP3-format. Bare vha. en mikrofon -det skal bare bruges til tale.
>
> Det må gerne være let at bruge, idet personen der skal bruge det ikke er

mp2DirectCut kan bruges til optagelse direkte til mp3-formatet, uanset
om man skal optage gamle vinylplader eller tale fra en mikrofon. Filen
gemmes undervejs, og belaster derfor ikke computerens hukommelse
unødigt.

Du kan finde såvel program som skærmbillede på:
http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : LarsS

Dato : 24-11-02 21:22

Troels Plougmann Olsen skrev:

> Jeg skal bruge et program (freeware), der kan optage lyd, og gemme det i
> MP3-format.

De fleste er shareware, osse de simple. Men Messer er freeware:
http://www.dago.pmp.com.pl/messer/

> Bare vha. en mikrofon -det skal bare bruges til tale.

Ja det gør det samme, stilles i windows mixer.

> Det må gerne være let at bruge, idet personen der skal bruge det ikke er
> særlig god til computere

Jamen Messer er vistnok let at bruge, selvom der er en del
"eengangs-indstillinger"...

/LarsS