ICQ
Fra : Jens Svensson

Dato : 24-11-02 18:25

jeg er helt ny i det her men jeg har et problem med ICQ jeg kan ikke sende
eller modtage filer med ICQ selv om det er slået til i icq og det virker
imellem de computere der er på netværket her i huset, men ikke ud af huset.
Jeg kører Win 98se ADSL fra TDC med en router og hub.
Nogen der har løst problemet ? har også hørt at der er problemer med at føre
"tale" samtale via icq med den opsætning.

--
V.H. Jens Svensson
tlf: 62 26 27 54

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-11-02 08:36

> [...]
føre
> "tale" samtale via icq med den opsætning.

Ja, både "tale" og filoverførelser kan have problemmer med at "gå igennem"
en router. "Løsningen" er, at men inde i routerens opsætning, laver "port
fowarding" på de porte, som icq bruger til filoverførelse, men det vil
sikkert betyde, at du kun kan få det til at virke på en computer, da "port
fowarding" sørger for, at alt trafik på den port bliver sendt vidre til en
bestemt computer.

Jeg har ikke selv en router, så jeg ved ikke lige hvordan du skal sætte det
op. Måske er der andre, der har den router som de bruger hos tdc.

mvh Frank

Fra : Tine Müller

Dato : 25-11-02 13:11

"Jens Svensson" <jenssvensson@pc.dk> skrev
> [...]
føre
> "tale" samtale via icq med den opsætning.

ICQ-problemet kan måske løses ved at læse nærmere på denne side
http://www.tuneld.com/

Tale-problemet kan måske løses ved at læse nærmere på denne side
http://www.vitez.it/picophone/index.html

Jeg har afprøvet PicoPhone og det virker bare fantastisk. Mange penge at
spare.

--
KH
Tine Müller