OS X og OS 9.1
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 24-11-02 18:32

hej
Jeg har lige lavet 3 partitions på min harddisk, med det formål at
installere OS 9.1 på en partition for sig selv. Imidlertid kan jeg ikke
finde ud af at installere OS 9.1. Er der nogen der har erfaring med
hvordan man bærer sig ad?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Jesper

Dato : 24-11-02 19:53

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> installere OS 9.1 på en partition for sig selv. Imidlertid kan jeg ikke
> finde ud af at installere OS 9.1. Er der nogen der har erfaring med

Put MacOS 9.1 CD i CD drevet og hold C nede under opstart, vælg den
partition du vil installere 9.1 på og installér så.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Nyrup på efterløn! YES!

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 24-11-02 22:37

Jesper <spam@spam.spam.invalid> wrote:

> Put MacOS 9.1 CD i CD drevet og hold C nede under opstart, vælg den
> partition du vil installere 9.1 på og installér så.
Jeg kan ikke få computeren til at starte op på CDen, den åbner i OS X
med en melding om at jeg ikke kan installere CDen på min computer.
Mvh Hans Jørgen Hvid

Fra : Jesper

Dato : 24-11-02 23:03

> [...]

> Jeg kan ikke få computeren til at starte op på CDen, den åbner i OS X
> med en melding om at jeg ikke kan installere CDen på min computer.

Put CD'en i CD drevet, hold ALT nede under opstart og vælg CD som
startdisk.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 25-11-02 12:44

Jesper <spam@spam.spam.invalid> wrote:

> Put CD'en i CD drevet, hold ALT nede under opstart og vælg CD som
> startdisk.
Hjælper heller ikke. Indimellem synes jeg at OS X er for formynderisk.
Hvis jeg vælger OS 9 CDen som startdisk i Systemindstillinger og
genstarter, kommer der en mappe med ? der står og blinker indtil
computeren til sidst starter i OS X. Den vil simpelthen ikke starte i et
ældre system. Grunden til at jeg vil installere OS 9.1 er at noget af
min USB hardware ikke fungerer i 9.2. Måske er den eneste mulighed at
formatere hele harddisken og starte med installeringen af 9.1.
Mvh Hans Jørgen Hvid