Konfig. af ny PC ?
Fra : Peter Konner

Dato : 24-11-02 18:36

Hej NG !

Jeg overvejer at flikke min næste PC'er sammen selv, og har denne konfig. i
tankerne.
(jeg er tidligere PC-selvbygger, men har ikke lige fulgt den tekniske
udvikling de sidste 2-3 år - det kommer man LANGT BAGUD af, skulle jeg hilse
og sige *G*).

MB: ASUS P4PE m/ i845PE (lyd+net på MB)
CPU: P4 2,4GHz m/ Vario Silent Cooler (www.proconsult.dk)
Ram: 1.part PC2700, 512MB DDR
HD: IBM 180GXP 120GB
Gfx: Chaintech GeForce2 MX400 (fra min gamle PC'er)

Passer disse stumper sammen mht. performance og stabilitet ?

PC'en skal ikke bruges til vildt krævende spil (derfor mit gamle gfx-kort).

På forhånd tak
Peter, Odense

Fra : Nicolai

Dato : 24-11-02 18:42

> MB: ASUS P4PE m/ i845PE (lyd+net på MB)
KANON valg.

> CPU: P4 2,4GHz m/ Vario Silent Cooler (www.proconsult.dk)
Fint nok, men kan findes billigere. Og proconsult giver ikke penge retur...

> Ram: 1.part PC2700, 512MB DDR
Passer jo fint med kortet (vil du ikke overclocke?)

> HD: IBM 180GXP 120GB
Fint valg. Jeg kører dog WD, men disse nye IBM skulle være fuld på høje med WD.

> Gfx: Chaintech GeForce2 MX400 (fra min gamle PC'er)
Fint, så kan ud opgradere efter behov.

> Passer disse stumper sammen mht. performance og stabilitet ?
Også i den grad.

> PC'en skal ikke bruges til vildt krævende spil (derfor mit gamle gfx-kort).
FIN maskine.

Fra : Peter Konner

Dato : 24-11-02 18:58

> KANON valg.
Hehe - tænkte det nok. Har jo læst lidt på "lektien" (=bl.a. denne NG) !

> Fint nok, men kan findes billigere. Og proconsult giver ikke penge
retur...
Den bliver nok helle ikke købt hos ProConsult - linket var blot ment som
info vedr. køleren...

> Passer jo fint med kortet (vil du ikke overclocke?)
Nix, ikke i 1. omgang (stabilitet fremfor speed)

> Fint valg. Jeg kører dog WD, men disse nye IBM skulle være fuld på høje
med WD.
Har ALTID brugt IBM, og har aldrig haft en fejl !

> Fint, så kan ud opgradere efter behov.
Det bliver nok også nødvendigt, med den fart gfx-producenterne har på

Tusind tak for kommentarerne !
/Peter

Fra : Thomas

Dato : 24-11-02 20:00

"Peter Konner" <konner@pc.dk> skrev i en meddelelse

> med WD.
> Har ALTID brugt IBM, og har aldrig haft en fejl !

jeg ville personligt kikke lidt væk fra IBM, og derimod vende blikket imod
Maxtor eller WD. Primært af to grunde:
Lydniveau og stabilitet.
På trods af der ikke har været de store problemer med IBM 120 GIG diske, så
bør man nok være en smule skeptisk, mest på baggrund af deres tidligere
serier de sidste par år, som meget mildt sagt var direkte ubrugelige.
De brød ned konstant.
Maxtor og WD bruger også Fluid lejer hvilket er et plus på lydsiden.

Venligst

Thomas