MS Windows
briani 27239
MSN spøger
Fra : Michel Komischke

Dato : 24-11-02 18:10

Jeg vil gerne helt af med MSN.
Jeg installerede derfor SP1 fra Microsoft, men kan stadig ikke fjerne MSN.

Jeg tænker derfor på om man på nogen måde (evt i regedit) kan fjerne MSN fra
opstart af Windows og fra opstart af Outlook Express, sådan at programmet
aldrig bliver åbnet ?

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Edmund

Dato : 24-11-02 18:28

Michel Komischke wrote:
> [...]
>
> Jeg tænker derfor på om man på nogen måde (evt i regedit) kan fjerne
> MSN fra opstart af Windows og fra opstart af Outlook Express, sådan

Fjerne MSN fra opstart af Windows kan ændres i MSN indstilling.
og fra opstart af Outlook Express går du ind i indstilinger i OE og
fjern kryds i "log automatisk på MSN"

Det skulle være nok for de fleste, men hos mig (XP Home OEM) startede
MSN alligevel op med OE, så jeg blev gal, og slettede exe filen fra
Messenger mappen.Man kan dog nøjes med at omdøbe den.

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 18:34

In dk.edb.system.ms-windows, Edmund wrote:

> [...]
> og fjern kryds i "log automatisk på MSN"
>
> Det skulle være nok for de fleste, men hos mig (XP Home OEM)

Samme her, dog med XP Pro.

> så jeg blev gal, og slettede exe filen fra Messenger mappen.Man
> kan dog nøjes med at omdøbe den.

Eller afinstallere den helt: Start -> Kør ->

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

PS: Jeg kunne ikke lige hitte ud af hvordan jeg skulle forhindre
ombrydning af ovenstående linje(r) i Xnews, men det skal altså stå på
samme linje.

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-11-02 18:48

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> PS: Jeg kunne ikke lige hitte ud af hvordan jeg skulle forhindre
> ombrydning af ovenstående linje(r) i Xnews, men det skal altså stå

Hvis du bruger den indbyggede editor: Nederst er en lille knap med
en sær pil på, "Toggle Word Wrap". Desværre er vist eneste metode.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 19:01

In dk.edb.system.ms-windows, Rudi Stegen wrote:

> Hvis du bruger den indbyggede editor: Nederst er en lille knap
> med en sær pil på, "Toggle Word Wrap". Desværre er vist eneste
> metode.

Ahh, lækkert, jeg takker. Ikke helt trivielt men det går an.
Teksten for oven er dog forkert samlet, der skal et ekstra
mellemrum ind: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 19:03

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>>> RunDll32
>>> advpack.dll,LaunchINFSection%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

[...]

> Teksten for oven er dog forkert samlet...

Og så fik jeg oven i købet smadret den lidt mere ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Edmund

Dato : 24-11-02 19:15

Lars Stokholm wrote:

> Samme her, dog med XP Pro.

> Eller afinstallere den helt: Start -> Kør ->
>
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
> %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Fjerner det så alle filer i Messenger mappen?

I XP Pro kan man forhindre MSN i at starte ved at sætte et kryds et sted
i Start - Kør gpedit.msc

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 19:54

> Fjerner det så alle filer i Messenger mappen?

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har ikke længere mappen i hvert fald,
men det er da muligt at jeg har sletten den selv.

--
Lars Stokholm

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-11-02 19:09

On Sun, 24 Nov 2002 18:28:19 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Det skulle være nok for de fleste, men hos mig (XP Home OEM) startede
>MSN alligevel op med OE, så jeg blev gal, og slettede exe filen fra
>Messenger mappen.

Hold da op, jeg prøvede også at slette ( efter at have taget en kopi
først selvfølgelig ) messenger.exe filen.
Så kom der da godt nok knald på Outlook, den åbner uden forsinkelse
nu. Det er da bare dejligt.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn