problem børn fra Dysted Toksværd
Fra : Hugh Watkins

Dato : 24-11-02 16:51

Maren Kirstine Kristoffersen (eller Maren Sofie Pedersen ?)
* April 3, 1870 Dysted, Toksværd ?? Hammer, Præstø Amt
Daab July 2, 1870 Toksværd Kirke

konfirmerede som Maren Kirstine Kristoffersen circa 1884
med ovestorende dato

men jeg kan ikke find hende i døbtpiger i Toksværd kirkebog

og det er hilte anden forelder til Maren Sofie Pedersen

Maren Kirstine Kristoffersen er mor til : -
(10 månedersdag Toksværd sogn October 1892)

Peter Kristian Kristoffersen
* August 1, 1893 Toksværd, Hammer Herred, Præsto Amt
Daab August 12, 1893 Toksværd Kirke

FT 1901 Plejebarn hos
Hans Jensen
* March 23, 1844 Dysted
parcellist og ejer Mat 11b Dysted
og fru Kirstin Hansdatteri Dysted
* August 20, 1843 Dysted
og datteren Johanne Marie Kristine Sofie Jensen
* October 1, 1881 Dysted
Film M16589 Toksværd - Dysted

gift med Olga Marie Kirstine Strømsholt hvorhenne ??
1st søn fodt March 4, 1915 Store Hedinger

FT 1921 født Dysted og i Køge Tjordenskoldsgade
flyteded Store Hedinger til Køge 1915

Peter Kristian + circa February 1959 Køge Sygehuse

Peter Kristian aldrig sagt meget om hans baggrund til hans børnebørn
hans søn fotalt mig Peter Kristian ver hittebarn

muligt barnebarn til pligeforælder sagt af et af hans barnebarne

det se ud som Dysted vere sent at tiltage efternavn systemet

Status af mor i kirkebog
fruentimmer

ikke pige, ugift eller enke som man se i Copulerede

far møllersvend Hans Kristian Kristoffersen
heller ikke døbt i Dysted

Dysted Mølle er hvorhenne i FT ?

Hvordan skal jeg find et faderskabs sag ?

mvh
Hugh W

--
time for a deep hot bath
UK style

http://news.fu-berlin.de/ - usenet news service
at http://www.fu-berlin.de/ Freie Universität Berlin http://www.fu-berlin.de/en/

Fra : Hans Lund

Dato : 04-12-02 11:22

Har i dag lavet følgende opslag:

Maren Kirstine Kristoffersen er født 19 aug. 1870 døbt 4 Dec 1970 i Everdrup
Kirke.
Hun er konfirmeret i Toksværd Kirke

Hendes forældre er:
Far: Peder Christoffersen
Mor: Marie Rasmussen
de blev gift 4/5-1869 i Everdrup KB side 135

Peder Christoffersen født 5/4-1847 døbt 5/6-1847 i Everdrup
Ane Marie Rasmusdatter født 14/2-1850 døbt 3/3-1850 i Everdrup

Peder Christoffersens far er:
Kristoffer Kristensen
Hans Mor:
Maren Sørens datter
De blev gift 5/6-1847 i Everdrup

Kristoffer Kristensens far er:
Christian Hansen der var Dragon
Hans Mor:
Karen Kristoffersdatter

Maren Sørensdatter far er:
Søren Henrichsen Bøgh Nyprøve
han benævnes som Søren Bøgh
Han der født 1790 døbt 4/7-1790 i Tjustrup Kirke
Hendes mor :
Margrethe Albrektsdatter født ca. 1791 død 12/3-1831

Det var hvad jeg fandt, vender tilbage hvis jeg finder mere
Hilsen
Hans Lund

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-12-02 13:11

Tousand tak

Et ordeligt jul gave til familien optil nu at tror farfar vere et hittebarn

"Hans Lund" <hanslund@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:3dedd6a8$0$6103$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Har i dag lavet følgende opslag:
>
> Maren Kirstine Kristoffersen er født 19 aug. 1870 døbt 4 Dec 1970 i Everdrup
> Kirke.
> Hun er konfirmeret i Toksværd Kirke

snip

I read her confirmation but oversaw that her birth was in the parish of Everdrup
and then it is the beginning of gotiske skrift.

I can read books set in in Fractura but not the handwriting (yet)

mvh

Hugh W

tilbage i DK Dec 18th
til Kbhn Ø

Fra : Hans Lund

Dato : 04-12-02 14:13

Hej
Jeg var lige på arkivet igen.

Maren er konfirmeret i Everdrup se KB side 86 nr 11.
står som uægte født af Ane Margrethe Pedersdatter i Stavnstrup som ej kunne
angive barnefaderen.
Hun er døbt 6/10-1820 i Everdrup.

Der står:
Maren
Moderen Ane Margrethe Pedersdatter i Stavnstrup
hun foregav at værer voldtaget og kunde ej opgive Barnefaderen.

Søren Bøgh står som vidne til hendes bryllup!!
Søren Bøgh gifter sig 2 gang med en Ane Margrethe Pedersdatter 16/3-1832 ,
denne Ane er født i 1791. Gad vide om det er den samme Ane som er mor til
Maren? Der er stadivæk lidt at arbejde med.

Hilsen
Hans

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-12-02 18:12