MS Windows
briani 27239
sidefil i windows xp prof.
Fra : FreddiE

Dato : 24-11-02 16:13

Dav..

Windows XP laver automatisk en sidefil på mange MB; er det virkelig
nødvendigt?

Jeg har 512MB DDR ram, kan jeg ikke sætte sidefilen ned eller bare fjerne
den?

Hvad anbefaler i ?

--
Mvh. FreddiE

Fra : Edmund

Dato : 24-11-02 17:42

FreddiE wrote:
> [...]
> nødvendigt?
>
> Jeg har 512MB DDR ram, kan jeg ikke sætte sidefilen ned eller bare

Om det kan anbefales at sætte sidefilen ned tør jeg ikke svare på, men
at slette den helt kan ikke anbefales, den skal være på mindst 2MB som
XP kan bruge til dump.
F.eks Photoshop vil ikke starte hvis du ikke har en lille sidefil.

Hvis du har brug for plads var det måske bedre at deaktivere
dvale(512MB) og lave en diskoprydning. diskoprydning kan sættes til at
komprimere filer man ikke bruger tit.

Din side fil er vel på 768MB

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-02 20:44

"FreddiE" <freddie@besked.com> wrote in message
> Hvad anbefaler i ?

Hvad bruger du din maskine til ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : FreddiE

Dato : 24-11-02 21:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger du din maskine til ?

Alt... (spil,grafik,office,netværk,ftp-server...meget mere)

--
Mvh. FreddiE

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-02 08:43

> Alt... (spil,grafik,office,netværk,ftp-server...meget mere)

Hvad bruger du den mest til?

Fra : FreddiE

Dato : 25-11-02 13:29

> Hvad bruger du den mest til?

fil-flytning og spil.

--
Mvh. FreddiE

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-02 18:18

> fil-flytning og spil.

Så er det ikke nødvendigt med mere end 256MB sidefil.

Fra : Mogens

Dato : 25-11-02 19:02

> "FreddiE" <freddie@besked.com> wrote in message
>
> Så er det ikke nødvendigt med mere end 256MB sidefil.
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Kan det lade sig gøre at flytte sidefilen til en anden partition, end der
hvor xp ligger?

Mvh - Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-02 21:14

"Mogens" <mohen@mail.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre at flytte sidefilen til en anden partition, end der
> hvor xp ligger?

Det kan det sagtens, men du skal stadig beholde mindst 2 MB til memorydump.

Fra : Mogens

Dato : 25-11-02 22:34

> "Mogens" <mohen@mail.dk> wrote in message
>
> Det kan det sagtens, men du skal stadig beholde mindst 2 MB til
memorydump.

Vil du også fortælle mig hvordan det skal gøres, da jeg ikke er blevet dus
med XP endnu.

Mvh - Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-11-02 09:52

> Vil du også fortælle mig hvordan det skal gøres, da jeg ikke er blevet
dus
> med XP endnu.

Jeg kender ikke XP, men i 2000 gøres det under "My computer" ->
"Properties" -> "Advanced" -> "Performance Options..." -> "Virtual Memony -
Change..." og så burde resten give sig selv

Fra : Mogens

Dato : 26-11-02 11:24

> [...]
Memony -
> Change..." og så burde resten give sig selv

Tak for hjælpen!

Mvh - Mogens