hund i chok!!
Fra : Esben Klock

Dato : 24-11-02 16:03

Hej gruppe.

Jeg er ny på den måde at jeg kun har læst med i gruppen ikke skrevet i den
før.

Jeg skriver for at få nogle råd til min hund som har fået et chok.

Den fik et knivstik under et overfald på mig 21. november 2002. Det er en
10 år gammel blanding (boxer /uvist). Hun var 9 md. Da jeg fik hende som
tredje ejer. De tidligere ejere havde mishandlet hende og hun var meget
nervøs og restløs i de første år efter jeg fik hende. Men hun fik det
efterhånden rigtigt godt selvsikker og tillidsfuld. Jeg har brugt mellem 6
og 8 timer om dagen på hende de første 5-6 år. Nu er det her så sket og nu
er hun nervøs igen. Ikke helt vildt men alligevel. Jeg har så ikke rigtigt
tid til at gå i gang med et forløb hvor jeg skal sætte hende totalt i
centrum som dengang jeg fik hende. Jeg håber ikke det bliver misforstået
jeg vil gerne gøre hvad jeg kan for hende. Jeg fik i øvrigt selv 9 knivstik
og hunden løb væk efterfølgende. Jeg rendte rundt med de her knivstik og
ledte efter hende før jeg opgav og ringede 112. Tak for eventuelle rådJ

Med venlig hilsen Esben.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-11-02 16:13

> [...]
> og hunden løb væk efterfølgende. Jeg rendte rundt med de her knivstik og
> ledte efter hende før jeg opgav og ringede 112. Tak for eventuelle rådJ

Hej Esben og velkommen i gruppen. Sikke en rørende historie... Og dejligt at
se hvor ansvarsbevidst du er... Selv når dit eget liv står på spil tænker du
på din hund! Jeg ved ikke hvor meget du vil ofre økonomisk, men kan godt
forstå det tidsmæssige kan knibe. Der er hende, der er med i Åndernes magt,
der jo også healer dyr... Bare et forslag... Ved ikke om det virker, men
skal man gå efter programmerne, så skulle hun være knald dygtig. Ellers kan
det være et forsøg værd at se om der skulle være en healer i DK? Ellers tror
jeg bare tid, kærlighed om omsorg er det der bedst læger sår. Har i været
forbi stedet hvor det skete sammen igen? Evt. ved højlys dag (Ved ikk om det
skete efter mørke...?!) hvis det er noget i magter tror jeg det ville være
en idé. Hun bliver nok bange når i kommer der hen, men vis hende at der ikke
er noget at frygte... Godbidder, leg... Som ved mennesker hjælper det at
konfronteres med stedet.

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
Bimmer, Labrador (2½ år)
http://soulbenders.webbyen.dk

Fra : Esben Klock

Dato : 24-11-02 16:21

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmaill.com> wrote in message
> [...]
ikke
> er noget at frygte... Godbidder, leg... Som ved mennesker hjælper det at

Det skete desværre i vores hoved trappe så det er hun blevet konfronteret
med.
Jeg har ikke de store midler er på SU men jeg tængte om der var nogle gode
bøger eller noget som kunne gøre mig bedre til at få løst problemet.
hilsen Esben.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 25-11-02 08:20

Hej Ilsøe

Ja, undskyld jeg blander mig, men er det dit alvor at tilkalde en åndemaner?!?

mvh
Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 25-11-02 10:38

> Ja, undskyld jeg blander mig, men er det dit alvor at tilkalde en
åndemaner?!?

Ja, hvorfor ikk? Jeg vil ikke gå ind i en debat om, hvorvidt der findes mere
mellem himmel og jord her. Mener bare det er værd at prøve i en situation
som denne... Der er jo nogen der har så mange penge at de har råd til at
prøve... Personligt mener jeg ikk min økonomi er til at prøve men... Hvad
skulle der være galt i at gi' det et forsøg?

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-11-02 13:38

Kære Ilsøe

Hvis du vitterlig mener at det skulle eksistere ånder, så vil jeg ikke tage
diskussionen op, og
da er heller ikke det rette forum, vil jeg i stedet henvise til;

http://www.skeptica.dk/emneindex.htm

hvor en række mennesker laver kritiske analyser af åndernes magt og tilsvarende.

I stedet vil jeg spørge (og for et kort øjeblik forudsætte at der virkelig
skulle eksistere ånder), hvorledes eventuelt eksisterende ånder vil kunne hjælpe
en hund som har fået sig en forskrækkelse efter et overfald? Det er vel hverken
dem der har forårsaget overfaldet eller plaget hunden siden overfaldet?

Med forhåbning om et snarligt svar
Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-11-02 13:55

> [...]
hverken
> dem der har forårsaget overfaldet eller plaget hunden siden overfaldet?

Det jeg taler om er en healer... Det viller, for mig, hvis jeg havde mange
penge, være et forsøg værd. Hvis vi antager det er muligt, så kan de
kommunikerer med en hund på et nevau vi andre ikke kan... De skulle kunne
komme ind og tale med hunden... Men hvem ved i virkeligheden hvor meget der
er imellem himmel og jord når intet er til at påvise overbevisende nok til
at få logikere og andre realister til at hoppe på den. Selv er jeg skeptisk,
men åben (naiv?) over for at forsøge alternative metoder. Dog vil jeg
alligevel lige for en kort stund ta' debatten lidt op... En gammel
klassekammerat forsvandt sporløst nytårsaften 2000 og efter forgæves søgen i
flere uger (4-5 uger mener jeg) valgte de ulykkelige forældre at tilkalde 2
annerkendte chlavoyanter (Stavet forkert!). De to kom med lignende bud...
Den ene sagdenoget i stil med: "Jeg ser' noget sand og en skrænt. Han er i
live." Den anden nøjdes så vidt jeg husker med at udtale sig om skrænten...
Han blev fundet midt i Febraur, druknet i Ribe Å. Derfor er det hele med
lidt forbehold. Om de 2 bare har været fuppere er jo ikke til at sige, men i
hvert fald ga' den ene forældrene falske forhåbninger!

--

http://www.flatcoated-retrievers.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-11-02 18:17

Hej Esben

Først velkommen til.

Det var dog en skrækkelig historie, har du benyttet dig af at få
krisehjælp??

Angående din hund, så kan du prøve at komme 8 dråber Dr. Bach's Rescue
Remedy i hans vand i en periode på 1 md, har det så ikke virket, ja så kan
du lige så godt holde op igen. Du kan få det i helsekostforretninger og
nogle Matas, eller på nettet.

Du skal naturligvis stadig arbejde med hunden, men Rescue Remedy tager i
hvert fald toppen af stress/angst, så han bliver lettere at arbejde med.

Der skulle ikke være nogle bivirkninger, og du kan læse mere her:
http://www.bionordic.dk/

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mari

Dato : 24-11-02 23:54

"Esben Klock" <klock@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skriver for at få nogle råd til min hund som har fået et chok.

Du må selv være stærkt chokeret........... og naturligvis reagerer
din hund på din reaktion - ud over at den reagerer på sin egen.

En 10 år gammel hund skifter ikke sindelag - medmindre den bliver
syg eller senil. Så jeg tror bestemt at tingene falder på plads
efterhånden som du selv glider tilbage til det faste adfærdsmønster
som hunden kender.

Ellers er det en af de situationer, hvor jeg ville hjælpe min hund
med medicin i en kortvarig periode .

Mari

Fra : Esben Klock

Dato : 25-11-02 00:08

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message

> [...]
> som hunden kender.
>
> Ellers er det en af de situationer, hvor jeg ville hjælpe min hund

Tak det beroliger mig
hilsen Esben.