Eksplosion i Flash, hvordan?
Fra : Kenth Jensen

Dato : 27-11-00 21:53

Er der nogen der ved hvordan man laver en effekt der ligner en eksplosion i
Flash.

For at være lidt mere præcis, går det ud på følgende:
Jeg har en tekst der fader frem, når den har stået stille et par sekunder,
skal den eksplodere i tusind stumper som kommer flyvende imod en selv.

Kan dette lade sig gøre, eller bare noget i den retning, jeg har ledt i
hjælpen i Flash og på nettet uden at blive et hak klogere, så derfor håber
jeg der er et par kloge hoveder her der kan hjælpe.

På forhånd tak
Kenth Jensen

Fra : Peter T.

Dato : 28-11-00 00:14

In article <oQzU5.10849$zs.300356@twister.sunsite.auc.dk>,
kenth.susanne@postman.dk says...
> Er der nogen der ved hvordan man laver en effekt der ligner en eksplosion i
> Flash.

Swish kan lave en eksplosion med tekst med herligt mange paramentre.
Husker ikke linket, men mon ikke du kan finde det på www.flashkit.com ?

--
Peter T.

Fra : Kent Hansen

Dato : 29-11-00 13:13

Du skal selvfølgelig have et symbol på den tekst du fader ud. Når du vil
have en eksplosion indsætter du en ny tekst som har samme størrelse,
herefter deler du teksten Break Apart i forskellige stykker, hvert stykke
laver du så om til Animation Se lektion 7 i (help lessons). Du kan så vælge
at få animationerne til at rotere og fade ud mod skærmen. God arbejdslyst!!

Ellekaer.

Fra : Kenth Jensen

Dato : 29-11-00 16:32

Hej Kent

Det var da rart at der var en der havde en løsning, men jeg bliver nok nødt
til at få skåret det lidt mere ud i pap.

> Du skal selvfølgelig have et symbol på den tekst du fader ud.
Mener du at jeg skal lave den til et symbol, som eksempelvis markere det og
trykke F8?

> Når du vil
> have en eksplosion indsætter du en ny tekst som har samme størrelse,
Skal jeg ikke bare indsætte en keyframe x antal frames længere fremme, og i
denne frame lave objektet større?

> herefter deler du teksten Break Apart i forskellige stykker,
Mener du at når jeg har valgt "Break apart" skal jeg selv flytte "bidder" af
teksten rundt tilfældige steder på skærmen?

> hvert stykke
> laver du så om til Animation Se lektion 7 i (help lessons).
Øh, lektion 7 i min udgave af Flash hedder "Sound", men er det Animation
lektionen du mener?

> Du kan så vælge
> at få animationerne til at rotere og fade ud mod skærmen. God
arbejdslyst!!
Hvilken form for animation skal der bruges her, shape tweening eller motion
tweening, og hvordan gøres det i dette tilfælde.

Har nogen evt. stødt på et sådant eksempel på nettet, en adresse ville være
meget rart.

På forhånd tak.
Kenth Jensen