NetBEUI og win2000
Fra : lh

Dato : 25-11-02 00:00

Hejsa

Sidder der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig.

Skal have Navision (gammel dos version) til at køre på en win 2000.

Jeg har en gammel os/2 stående til at servicere dette så det er client
opsætningen det er galt med.

Jeg har læst mig fremtil at man skal kopierer to filer fra valueadd
biblioteket på win2000 instalations cden til winnt/...... etc.
Men filerne ligger der allerede.
Dog har jeg ikke selve disken tilrådighed (den er 100 km væk)

Når jeg slår alt andet end Netbeui fra i netværk giver den mig
fejlmeddelsen: ingen netværksadaptor. (Tcp/Ip virker problemfrit hvis slået
til)

Hvad kan der være galt skal man kopiere filerne selv om win2000 selv har
gjort det ?
Evt er der en eller anden der kan hjælpe mig med de to filer på mail. Har
ikke lige mulighed for at køre 200 km og få det til at køre i tide.

Filerne jeg mangler er nbf.sys og NETNBF.INF som ligger på win 2000 cd
under valueadd

Mail bj@(remove)it.dk
(sidder selvfølgelig også og venter på en hjælpende hånd her i gruppen.

På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen

Brian

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 24-11-02 15:43

"lh" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg slår alt andet end Netbeui fra i netværk giver den mig
> fejlmeddelsen: ingen netværksadaptor. (Tcp/Ip virker problemfrit hvis

Du kan ikke bruge navision over tcp i stedet ("navin.exe
serverno=x,ID=xxx,nettype=tcp") istedet? Jeg ved godt at det ikke er det du
spørger om, men det kunne da være en hurtig løsning....

(hvis ikke du har brugt tcp før skal du rette din hosts fil på w2k maskinen
så den har flg. linie med serverens ip (eks):)
naviserv1 192.168.1.100

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : BJ

Dato : 24-11-02 17:09

Hej igen

Nej min gamle navision kan ikke køre tcp

Så kunne man spørge hvorfor man ikke opgradere.

Men svaret er 100.000 kr for det og da den gamle egentligt er længe fin til
os så må man jo sno sig.

(måske kan det lade sig gøre men ikke af undertegnet)

Men ellers tak for forsøget

Hilsen

brian

Fra : BJ

Dato : 24-11-02 17:31

Hej igen

Så fik jeg filerne fra en hjælpsom hånd.

Takker

Mvh
Brian

Fra : Bo Simonsen

Dato : 24-11-02 19:01

BJ wrote:

> Så fik jeg filerne fra en hjælpsom hånd.
>
> Takker

Vær venlig at overhold den danske usenet netikette:

Mvh. Bo

Fra : bj

Dato : 24-11-02 21:34

"Bo Simonsen" wrote

> Vær venlig at overhold den danske usenet netikette:

Takker for vinket med vognstangen *S*
Skal genopfriske mit usenet brug

Brian

Fra : [2600] Benny Sorense~