Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder
Fra : Kristian Amby

Dato : 24-11-02 13:38

Jeg har netop lagt nye billeder ind på min hjemmeside.

De findes på
http://www.pbase.com/amby/nye_billeder

men man er naturligvis også velkommen til at se mine andre billeder.

Jeg synes det er svært at scanne billeder, men jeg synes dog, jeg er
ved at blive bedre. Det er vist ved at være på tide, at jeg får
scannet nogle af mine billeder om.

Jeg håber, der er nogle, der vil bruge disse triste novemberdage til
at se mine billeder. Kommentarer modtages gerne.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Klaus Madsen

Dato : 24-11-02 16:05

Hej Kristian

Der er mange flotte billeder, men jeg syntes generelt din billeder er for
kontrastrige især
er det skyggepartierne det går ud over, de mangler detaljer.
Det gør også at de fleste af dine billeder virker lidt dystre. Men som du
selv skriver, så er det
svært at scanne billeder.
Det du nok skal koncentrere dig om når du scanner, er at få detaljer i både
højlys og skygger.
Har du det, er mange muligheder for at "lege" med billederne i f.eks.
Photoshop.
Når man f.eks. kigger på nogle af dine sne-billeder, er der faktisk ingen
detaljer i sneen, med
andre ord de "brænder ud". Nu kan man jo ikke hekse, så det er jo klart at
hvis ikke der er detaljer i dit original materiale, kan du jo heller ikke få
det i dine scanninger.
Hvis du har Photoshop, så prøv at arbejde lidt med "levels" eller "Curves"
(den engelske version)

Mvh. Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk