Mister forb. til Internettet
Fra : Tine Müller

Dato : 24-11-02 07:59

Jeg har 3 computere på et netværk OB1, OB2, OB3 forbundet med en HUB. OB2
har forbindelse til TDC bredbånd 512/128 med 1 fast ip-adresse. Jeg fik
tildelt 2 dynamiske ip-adresser i starten, men fik det lavet om til 1 fast.
Mit problem er at det kun er OB2 som kører stabilt. Efter ca. 1/2 time
kobler OB1+OB3 fra Internettet, men hvis jeg så slukker for OB2 som har
forbindelse til TDC og starter op igen, virker de lidt igen. Men det er lidt
trættende at skulle gøre dette hver 1/2 time og nogle gange virker det kun i
nogle minutter. Jeg er i øjeblikket ved at undervise nogle personer i
hvordan Internettet fungerer, så det haster lidt.

Jeg bruger http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm og det
lokale netværk virker og der skulle være netkort samt de rigtige kabler
installeret. Jeg har fået en bekendt til at installere dette, da jeg ikke
selv har nogen forstand på disse ting, desværre.

Jeg har fået anbefalet at købe en router, men kan jeg være sikker på at det
løser mit problem, da det jo ville være kedeligt at smide ca. 600-1.000 ud,
hvis det ikke bliver bedre?

Håber at der er nogen som har nogle råd som kan hjælpe mig.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : *

Dato : 24-11-02 09:30

Jo det er det eneste rigtige at gøre, så køb dig en router. DI-604 ER BILLIG
(CA. 500,- KR)

Fra : Calle.

Dato : 24-11-02 11:49

det kan du også få 804eren til hos www.datorbutiken.com

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Tine Müller

Dato : 24-11-02 13:54

Tak for jeres svar.

Hvad kan routeren som HUB'en ikke kan? Bare for selv at få lidt forståelse
for om det kan betale sig at investere i sådan en. Er det meget almindeligt
at et netværk har de problemer, som jeg har, hvis man kun har en HUB?

Jeg har fundet dette link om Router D-Link DI-804
http://medlem.jubii.dk/severino/di804.html, så det bliver jo nok sådan en,
hvis det skal være, her kan jeg jo få hjælp til installationen.

Fra : Calle.

Dato : 24-11-02 15:52

Tine Müller wrote:
> [...]
> http://medlem.jubii.dk/severino/di804.html, så det bliver jo nok
> sådan en, hvis det skal være, her kan jeg jo få hjælp til

de er maget billige ved www.datorbutiken.com. Har selv lige købt en, og er
godt tilfreds med den

--
Automatik Mekaniker