MS Windows
briani 27239
slipstream Win xp sp 1
Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 02:23

Hej,

jeg vil gerne lave sådan en slipstream-Win-xp-sp-1-cd. Ligesom jeg har
set her, at de seje drenge gør. Men på et bestemt punkt i forløbet går
det hele tiden galt:

når jeg skal integrere sp 1 i den opr. win-xp-install. Jeg får den her
fejlmeddelelse:

http://pedalo.dk/slipstream.png

Og det lige meget, hvilken af de to opskrifter her, jeg bruger:

http://www.tacktech.com/display.cfm?object=article.cfm&id=160

http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

fejlmeddelesen er den samme hver gang. Jeg er temmelig sikker på, jeg
følger opskriften nøje. Og der er en

F:\WinXP-CD\I386

Kan det have noget at gøre med, at det er en recovery-cd. Cd-(kopi)en
ser nu meget reel ud:

http://pedalo.dk/f.png

Forslag modtages med tak!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : ebbe

Dato : 24-11-02 13:47

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg vil gerne lave sådan en slipstream-Win-xp-sp-1-cd. Ligesom jeg har
> set her, at de seje drenge gør. Men på et bestemt punkt i forløbet går
> det hele tiden galt:

Du får nok ikke noget svar når du bruger et så fanzy udtryk som "Slipstream"
findes ordet ikke på dansk ?

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 14:27

On Sun, 24 Nov 2002 13:46:37 +0100, "ebbe" <gebbe@mail.invalid> wrote:

>Du får nok ikke noget svar når du bruger et så fanzy udtryk som "Slipstream"

Nå for søren da! Det er det, de kalder det, i diverse varianter, sidst
"pipstribet" . Altså de, der har lavet tricket og fortalt om det
her i gruppen. Men jeg studsede også, første gang jeg så det, og måtte
spørge.

>findes ordet ikke på dansk ?

Jeg aner det ikke. Tricket er at bruge sin win xp installations-cd og
den dowloadede sp 1 til at lave én ny, opgraderet installations-cd,
der straks og direkte installerer win xp ver. sp 1 på bar bund. Man
opgraderer installations-cd'en i stedet for installationen.

Det er forklaret på

http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

der også bruger det sære ord, og

http://www.tacktech.com/display.cfm?object=article.cfm&id=160

der bare kalder det "Creating a bootable Windows XP SP1 CD". Begge er
altså på udenbysk, jeg har ikke fundet nogen dansk beskrivelse af
tricket ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Leony

Dato : 24-11-02 14:17

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> når jeg skal integrere sp 1 i den opr. win-xp-install. Jeg får den her
> fejlmeddelelse:
> http://pedalo.dk/slipstream.png

Har fundet lidt om din fejlmeddelse her:
http://www.tacktech.com/display.cfm?id=184&object=article.cfm
Det der står er "Verify the the folder C:\XP\CD-ROOT looks something similar
to this." (også et billede).

Bruger du nyeste version af Nero?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 14:47

On Sun, 24 Nov 2002 14:16:33 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Har fundet lidt om din fejlmeddelse her:
>http://www.tacktech.com/display.cfm?id=184&object=article.cfm
>Det der står er "Verify the the folder C:\XP\CD-ROOT looks something similar
>to this." (også et billede).

Ja, det er netop den (nederst på siden). Så er min mistanke nok
rigtig, der er nok for mange mapper og filer i den oem-udgave. Jeg
sletter de overskydende og prøver igen ved lejlighed. Foreløbig tak
for hjælpen!

>Bruger du nyeste version af Nero?

Ja, næsten: 5.5.9.14. Men det kan ikke have noget med det at gøre, for
så langt var jeg slet ikke nået.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Leony

Dato : 24-11-02 14:55

> [...]
> rigtig, der er nok for mange mapper og filer i den oem-udgave. Jeg
> sletter de overskydende og prøver igen ved lejlighed. Foreløbig tak

Det er i hvert fald en mulighed.

> Ja, næsten: 5.5.9.14. Men det kan ikke have noget med det at gøre, for
> så langt var jeg slet ikke nået.

Det var bare en tanke. Det kunne godt være den drillede hvis du brugte
5.2.1.3 (bare et eksempel ved godt den ikke understøtter XP - måske findes
den ikke engang).

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 15:15

On Sun, 24 Nov 2002 14:55:12 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

[Nero:]

>Det var bare en tanke. Det kunne godt være den drillede hvis du brugte
>5.2.1.3 (bare et eksempel

Nej, jeg plejer at holde mine programmer nogenlunde opdaterede. Men
jeg gider ikke med nero helt ude på decimalerne. De kommer i et væk og
vedrører vist mest understøttelse af nye drev. Desuden har en
(Morten?) rapporteret, at den nyeste har problmer med skift fra
expres-vindsuet til fuldt programvindue eller med overhovedet at åbne
i fuldt vindue.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 19:08

On Sun, 24 Nov 2002 14:47:29 +0100, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Så er min mistanke nok
>rigtig, der er nok for mange mapper og filer i den oem-udgave. Jeg
>sletter de overskydende og prøver igen ved lejlighed.

Nej, jeg får stadig samme fejl. Der ligger nok nogle filer inde i
mappen I386, som forstyrrer. Det skyldes vel, at det er em oem, endda
en recovery-udgave. Den kan nu ellers godt nyinstalleres som en alm.
oem.

Jeg må nok opgive det. Så vigtigt er det vel heller ikke. Men ellers
smart nok.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Leony

Dato : 24-11-02 21:40

> [...]
> oem.
> Jeg må nok opgive det. Så vigtigt er det vel heller ikke. Men ellers

Sammenlignede lige min XP med din. Min har:
docs
i386
support
valueadd
autorun.inf
bootfont.bin
setup.exe
vigtigt.htm
win51
win51IP
(de 4 øverste er mapper)
Du har jo et par mapper mere. Pudsigt nok så hedder din win51IC, min hedder
win51IP (ved ikke hvad den gør, men det er åbenbart forskelligt fra version
til version).

Ved ikke om du vil bruge det til videre eksperimenter. Der er en her der har
lavet noget slipstream med en OEM'er:
http://www.thetechguide.com/forum/showflat.php?Board=software&Number=6464
kan dog ikke helt greje hvad han mener.
Her står der også at man kan slipstreame med en OEM:
http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp1_cd.htm

Fra : Henning

Dato : 24-11-02 22:24

> [...]
>win51IP (ved ikke hvad den gør, men det er åbenbart forskelligt fra version

Snuppet fra http://www.bink.nu/Bootcd/default.htm (baseret på W2K, men
i bund og grund ens).
Dvs. 51IP er Professional, jeg formoder 51IC er OEM?
Bootfiles:
w2kboot.bin CD bootsector
CDROM_NT.5 NT5 CD Identifier file
CDROM_IP.5 Professional CD Identifier file
CDROM_IS.5 Server CD Identifier file
CDROM_IA.5 Advanced Server CD Identifier File
CDROM_ID.5 Datacenter CD Identifier File
CDROM_SP.TST Service Pack1 CD Identifier File
CDROMSP2.TST Service Pack2 CD Identifier File
CDROMSP3.TST Service Pack3 CD Identifier File

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 22:25

On Sun, 24 Nov 2002 21:39:34 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Du har jo et par mapper mere.

Ja. Og en enkelt fil. Det var dem, jeg prøvede at slette. Men det
hjalp altså desværre ikke.

>Pudsigt nok så hedder din win51IC, min hedder win51IP

Ja. Det har du da ret i. Det havde jeg ikke engang set. Den slutter
også på p i det link, du sendte mig:

http://www.tacktech.com/display.cfm?id=184&object=article.cfm

>(ved ikke hvad den gør, men det er åbenbart forskelligt fra version
>til version).

Nej, jeg ved heller, hvad den gør. Forskellen kan være så meget
/dansk/eng, home/pro, fuld/oem/recovery ...).

>Ved ikke om du vil bruge det til videre eksperimenter.

Nej, jeg orker vist ikke mere. Så vigtigt er det heller ikke. Men tak
for din indsats!

>http://www.thetechguide.com/forum/showflat.php?Board=software&Number=6464
>kan dog ikke helt greje hvad han mener.

Nej, det er heller ikke let at gennemskue.

>Her står der også at man kan slipstreame med en OEM:
>http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp1_cd.htm

Ja, men min er ikke kun oem, men også recovery ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rasmus H [2730HERLEV~

Dato : 24-11-02 14:31

Jeg har gjordt det og det virker på samme måde som win2k..
--> http://www.thetechguide.com/articles/slipstream.html

- Rasmus

Fra : Henning

Dato : 24-11-02 16:53

> [...]
>
>http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html
>
>fejlmeddelesen er den samme hver gang. Jeg er temmelig sikker på, jeg

Prøv http://www.petri.co.il/w2k_xp_sp_slipstreaming.htm (når du nu er
igang, så rediger lige \i386\setupp.ini's sidste linies tre bogstaver
fra OEM til 270 - så har du pludselig en Corporate Edition, og er fri
for at aktivere hos MS

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 17:30

On Sun, 24 Nov 2002 16:52:55 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Prøv http://www.petri.co.il/w2k_xp_sp_slipstreaming.htm

Ja, det er samme historie en til gang

>rediger lige \i386\setupp.ini's sidste linies tre bogstaver
>fra OEM til 270 - så har du pludselig en Corporate Edition, og er fri
>for at aktivere hos MS

Aha! Afdelingen for frække fiduser! Det er jeg faktisk også fri for
med min oem-installation. Jeg skal såmænd ikke engang indtaste key.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henning

Dato : 24-11-02 19:57

On Sun, 24 Nov 2002 17:29:58 +0100, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Ja, det er samme historie en til gang

>Aha! Afdelingen for frække fiduser! Det er jeg faktisk også fri for
>med min oem-installation. Jeg skal såmænd ikke engang indtaste key.

Der ligger, også i ovennævnte bibliotek en fil, winnt.sif, hvor alle
informationer er forhåndsskrevet (unattended installation).

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 21:11

On Sun, 24 Nov 2002 19:57:05 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Det er jeg faktisk også fri for

>Der ligger, også i ovennævnte bibliotek en fil, winnt.sif, hvor alle
>informationer er forhåndsskrevet (unattended installation).

Just præcis!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk