Har været til udstilling.
Fra : Krammemusen

Dato : 23-11-02 21:14

Hejsa.

Mange anbefalede mig at prøve at tage på udstillingen i dag for at mærke og
se forskellen på Birma og Maine Coon. Min kæreste og jeg tog der ind selvom
han faktisk ikke rigtig gad.
Vi så enormt mange flotte Birmaer og ikke mindst Maine Coon - wow hvor var
der mange flotte - kunne have taget dem alle med hjem *griner højt*!
Min kæreste var meget positivt overrasket og var glad for at se hvad en
Maine Coon egentlig var for noget og ikke mindst hvordan andre Birmaer ser
ud. Jeg selv havde det på samme måde. Jeg må sige at jeg er helt skør med
Maine Coon men kæresten er stadig mest til Birma. Jeg genkendte rigtig mange
udstillere som jeg har talt og skrevet med - bla. Von Tas's, Dk ZunoSahra,
True Trust, Dk, Tina Elsner Johansen, Familien Iversen, Joy Kristensen, Con
Meo, Dk Sacala's og Kirsten Ulsøe - jeg så sikkert flere men dette var lige
hvad jeg kan huske nu.
Det var enormt spændende at være der inde og jeg er glad for jeg tog afsted
og at I rådede mig til det. Jeg ville meget gerne have talt med alle jeg
lige har nævnt men synes det var svært at komme i kontakt med dem da de sad
bag burerne i midten. Men jeg kom i kontakt med Kirsten Ulsøe som opdrætter
Hellig Birma og som er en rigtig sød og rar dame. Hun har to hanner til salg
som kan udstilles men som skal kastreres. Vi aftalte at vi skulle snakke
nærmere sammen og virkede meget positiv. Hun fik hilst på min kæreste og jeg
og vi fik os en god lang snak.
Hun kunne varmt anbefale at jeg fik en Birma mere da de kan give hinanden
mere en to forskellige racer kan. Dette har jeg også fået private emails om.
Og så er det jo en dejlig race - kunne dog godt savne at der var andre end
jeg her inde i nyhedsgruppen som havde Hellig Birmaer.

Vi var på udstillingen i ca. 1½ time men mødte ikke nogen med en mus på
trøjen men hørte to som gik forbi os som sagde at de skulle huske at have
musen på - hvem det var, ved jeg ikke - desværre. Ville ellers gerne have
hilst på nogen her inde fra. Vi var der mellem kl. 10:30 og kl. 12:00.

Med Venlig Hilsen Helle

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 24-11-02 10:13

Hej Helle,

jeg ville ellers gerne have hilst på dig, men mellem 10 og 12.30 løb jeg
forvirret rundt og skulle have alle mine katte til bedømmelse, så det
var nok derfor du ikke fandt mig *G* Glæder mig at du fandt nogle
fornuftige opdrættere at snakke med!

Vi havde en god dag på udstillingen. Silk blev Ex2 og Polgara Ex3, Choko
fik sit første CAP og Ce'Nedra sit første CAPIB. Både Choko og Ce'Nedra
blev nomineret til Best in Show, så det var over al forventning!

/Pernille

Fra : Krammemusen

Dato : 24-11-02 10:29

"Pernille og Jesper" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> [...]
> fik sit første CAP og Ce'Nedra sit første CAPIB. Både Choko og Ce'Nedra
> blev nomineret til Best in Show, så det var over al forventning!

Hej Pernille.
Ja da vi var der var der rimelig meget forvirring blandt udstillerne - de
for forvildet rundt *ggg*
Det var rart at se hvad udstilling var for noget og jeg synes det var langt
mere afslappet end forventet. Jeg ville også gerne have hilst på dig,
Pernille. Tillykke med titlerne

Mvh Helle

Fra : Inger Kaya

Dato : 24-11-02 11:50

<klip>
> [...]
>fik sit første CAP og Ce'Nedra sit første CAPIB. Både Choko og Ce'Nedra
>blev nomineret til Best in Show, så det var over al forventning!

Hej Pernille

Hjertelig tillykke med de fine placeringer.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 24-11-02 12:33

> Vi havde en god dag på udstillingen. Silk blev Ex2 og Polgara Ex3, Choko
> fik sit første CAP og Ce'Nedra sit første CAPIB. Både Choko og Ce'Nedra
> blev nomineret til Best in Show, så det var over al forventning!

Tillykke med dagen Pernille*SS*

Sanne

Fra : Battlefield´s

Dato : 24-11-02 12:38

Hej
Også et tillykke herfra, Pernille!
Vi havde også en god dag, Midas fik sit 5. CAGCIB og mangler nu kun et mere
for at blive Grand International Champion.
Hilsen Vibeke

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 24-11-02 12:57

> Vi havde også en god dag, Midas fik sit 5. CAGCIB og mangler nu kun et
mere
> for at blive Grand International Champion.

Tillykke til dig også Vibeke

Sanne

Fra : Birgitte

Dato : 24-11-02 14:16

Er vist ikke rigtig vågen endnu efter gårdagens udskejelser på udstillingen

Glemte at skrive TILLYKKE til alle for de fine resultater
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 24-11-02 14:36

Hej

Tillykke til jer alle.

Vi var også sevl til fredse, da Jasper jpo sidst var stor killing og nu var
lille ungdyr *S*
Jasper blev EX3, og Rishi EX!.

MVH
Gitte

Fra : Mette Jensen

Dato : 25-11-02 13:34

Ja, det bedste tidspunkt at komme på, er omkringe 12.30-15. Her er de fleste
færdige med
at være til bedømmelse, og kan slappe lidt af.

Det er bare et rigtigt flot resultat! Der var hyggeligt at hilse på alle
rødderne
Skulle også hilse Choko fra Kashmir... Han siger at han sjælden har haft, en
så sød burdame

Til jer andre kan jeg fortælle at vi havde bur ved siden af Pernille og
Jesper.
Kashmir kravlet ind bag vores byrgardiner og lå og savlede over Choko!

Resultat-messigt fik kashmir sit 3. CAP og rykker dermed op i Premier
klassen!
Muffe fik Ex 2. Den kat der vandt, var noget ældre og også rigtig flot, så
der var helt ok.

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Birgitte

Dato : 24-11-02 14:14

Hej Helle
Jeg så dig desværre ikke, skyldtes nok, at jeg blev hyret til hjælp her og
der
Havde jo også selv to katte med, og havde tusind jern i ilden på en' gang.
Jeg ville ellers gerne have mødt og talt med dig

Vi havde en rigtig god dag på udstillingen, og vi mødte og krammede en masse
lækre katte.
Pernille, det var nu dejligt, at se sit barnebarn Hun er en dejlig
lækker pige, sig til hvis du ønsker et par fif ang. pelspleje

Vi fik det vi kom efter, Berlinetta fik sit CACIB BIV og Del Ray fik sit
CAC, så vi er ganske godt tilfreds.
Vi var utrolig stolte over al den ros, Berlinetta fik for sin pelskvalitet
og ros for opsætning
af samme
Så gør jeg da noget rigtig.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 24-11-02 15:35

Hej Birgitte,

> Pernille, det var nu dejligt, at se sit barnebarn Hun er en dejlig
> lækker pige, sig til hvis du ønsker et par fif ang. pelspleje

Jeps, Choko er en skøn tøs Ku' du ikke bare holde et
pelsplejekursus? Der må da være flere end mig der skal have nogle tricks...

Altså lige nu er jeg jo nok mest interesseret i hvordan jeg får noget
mere pels på hende, og jeg kan jo ikke bare tage det Silk fælder og
klistre på *grin* - der er 2 mdr. til næste gang vi skal på udstilling,
så hvis nu jeg sætter hende i et åbent vindue et par timer hver dag de
næste 2 måneder??

/Pernille

Fra : Birgitte

Dato : 24-11-02 15:55

"Pernille og Jesper" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Birgitte,

B: Pernille, det var nu dejligt, at se sit barnebarn Hun er en dejlig
lækker pige, sig til hvis du ønsker et par fif ang. pelspleje

P: Jeps, Choko er en skøn tøs Ku' du ikke bare holde et
pelsplejekursus? Der må da være flere end mig der skal have nogle tricks...

B: Ja det kunne du lide hva'? *S*
Vasken + skylningen er det vigtigste... når det er gjort og katten er redt
og børstet er der jo kun at ryste katten , så falder pelsen på plads igen
*S*
Jeg vil da gerne komme og lære dig at vaske katten Bare sig til..

P: Altså lige nu er jeg jo nok mest interesseret i hvordan jeg får noget
[...]

B: Tjaaa en løbegård, frisk luft "mange timer daglig" det vil hjælpe godt,
men desværre kender jeg linien, og den er sen i pels....
Da hendes far endelig kom i fuld pels, havde han så meget, at vi ikke kunne
styre den, hendes mor er jo også sen i pels.
Men man kan sætte pelsen op så den syner af mere, bare sig til...
> /Pernille
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 24-11-02 16:22

> [...]
igen
> *S*
> Jeg vil da gerne komme og lære dig at vaske katten Bare sig til..

Hejsa Birgitte

Må jeg ikke komme med*SS* kunneda godt lærer lidt mere også om at få det til
at syne mere da min hankat jo også er sen i pels. Han går dog i sin løbegård
hverdag, men det gør kun pelsen tæt ikke lang

Hilsen Sanne

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-11-02 17:49

> [...]
> klistre på *grin* - der er 2 mdr. til næste gang vi skal på udstilling,
> så hvis nu jeg sætter hende i et åbent vindue et par timer hver dag de

Jeg ved hvad der skal til for at få mere pels på hende. Af erfaring ved jeg
at der kun er en ting der virker.
TÅLMODIGHED *GGG*
Hun har fået meget pels de sidste par måneder. Find lige de billeder frem
jeg sendte til jer lige før i kom og hentede hende, så vil du se forskellen

Hilsen Nina

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 24-11-02 17:50

Æv Nina,

> TÅLMODIGHED *GGG*

du må ikke bruge sådan nogle fremmedord...det ord kender jeg slet ikke!

/Pernille

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 24-11-02 20:19

> du må ikke bruge sådan nogle fremmedord...det ord kender jeg slet ikke!
>
> /Pernille

Hehe - det lyder til at være samme problem som jeg havde med Robin *grin* -
Han var VILDT korhåret indtil sidste vinter (2½ år gammel) - Men altså
tålmodighed har jeg heller ikke meget af, og ville da også ønske at Marie
havde noget mere pels *fnis*

- Mette

Fra : Broxgaard

Dato : 24-11-02 18:27

Tillykke til jer der fik noget ud af det *s*

det var hyggelig at være en tur på udstilling og se alle de flotte katte..

fik også snakke med en masse af dem.. og så mange flotte colerpoint *S*

/Daniel (Som have en hvid mus på)

Fra : Elwarth

Dato : 24-11-02 18:44

Hej alle sammen.

Med Daniels indlæg er vi vist gået over til søndagens oplevelser, så her
kommer vores.

Resultatmæssigt gik det knap så godt for os, Abbie blev EX2 (dvs. sidst
). Domnmeren sagde, hun var for tyk...

Til gengæld blev det en forrygende dag på en anden måde. Jeg fik nemlig
hilst på en masse NG'er, ingen nævnt, ingen glemt Det var rigtig
hyggeligt, så tak til jer alle for en dejlig dag, trods resultatet

Venligst
Dorthe

Fra : Katrine Nederby

Dato : 25-11-02 00:57

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke til jer der fik noget ud af det *s*
>
> det var hyggelig at være en tur på udstilling og se alle de flotte katte..
>
> fik også snakke med en masse af dem.. og så mange flotte colerpoint *S*

Hej Daniel og alle i andre.

Jeg havde også en rigtig hyggelig dag og synes, det var dejligt at møde så
mange herfra
Tabita fik sit andet CAP og blev kaldt op til nominering. Hun gik dog ikke
videre, men jeg er godt tilfreds alligevel.
--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Lindes

Dato : 25-11-02 18:48

Hej alle..
Ja så har jeg igen lidt "pral" at bekendtgøre *sss*
Jeg var på Odense udstillingen (søndag), med min perser Silver(Bartel's
Love and Harmony, PER ds 22 62)..

Silver fik sit cert. (CAC), det var den 3. - så nu er han Champion, den
dejlige dreng *ss*.
Men han blev også NOM..- Og søreme om han ikke også gik hen og blev BOX
(Bare for vildt!!) *GGGG*
Det lader til, at vi er gået ind i en stime af kanongode
udstillingsresultater.. Meen mon ikke det snart stopper igen - træerne
vokser jo ikke ind i himlen *ss*

Jeg har stadig pokalen til at stå på køkkenbordet, bare lige for at gå og
nyde "rusen" et par dage endnu.. Og, ja jeg jubler helt vildt

Hvad med jer andre.. hvordan gik det jeres katte ?? Glæder mig til at høre
om jeres udstillingsresultater fra Odense.. - det er altid dejligt at høre
hvordan det er gået andre, da jeg desværre ikke fik set ret mange af jer
andre her fra gruppen..

Med venlig hilsen
Charlotte, den lykkelige ejer af BOX'er-missen Silver *ggg*

Fra : Lindes

Dato : 25-11-02 18:50

Hej igen

Jeg havde altså ikke lige set denne her "udstillingstråd", så jeg flytter
lige mit indlæg til rette sted *sss*
Stort tillykke herfra, til jer og alle jeres dejlige/dygtige misser..

Mvh Charlotte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-11-02 19:08

"Krammemusen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

.. Vi var der mellem kl. 10:30 og kl. 12:00.

Ja vi var der jo hele dagen
Atomic blev EX 4 - snyyyyyyyyyyyyd synz jeg. For dommeren var SÅ pjattet med
den lille bombe *G* Nåja ok man kan jo ikk vinde på at være noget så sød

Har lagt et par enkelte billeder i vores album

Hilsen
Joan

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-11-02 19:49

Tillykke til alle med resultaterne - ingen nævnt - ingen
glemt

Kesto gjorde det også godt i dag. Han var i konkurrence
med 2 andre hankatte i åben klasse kastrat, men fik sit
certifikat. Der var også et par hunkastrater, men det endte
sørme' også med, at fik sit første BIV som voksen

Som om det ikke var nok, blev han også nomineret - og
vandt på scenen over de andre hankastrater med
dommerstemmerne 3-1. Da han skulle konkurrere med
bedste hunkastrat om BIS'et stod de lige 2-2, men Kesto
vandt på lodtrækning. Senere snakker jeg med en af de
dommere, der ikke stemte på ham til BIS'et og det viser
sig, at hun kom til at bytte rundt på numrene og havde
stemt på hunkastraten ved en fejl, så faktisk havde han
dommerstemmerne 3-1 uden at vide det. Jeg var nok
blevet lidt småmuggen, hvis han ikke havde vundet den
lodtrækning.......

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : N/A

Dato : 24-11-02 22:31

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-11-02 22:31

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en meddelelse

> TILLYKKE! Måske er Kesto alligevel ved at finde sig selv som kastrat?
> Han kan åbenbart bedre finde ud af, at alle de andre hankatte ikke truer
> ham mere nu...

Næ, egentlig ikke Han er stadig ret hys, men det er
mest verbalt, så han kunne godt håndteres alligevel. Og på
scenen tog han det rimeligt OK - faktisk bedre end til
bedømmelsen.

Og tak for sidst forresten

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Camilla Baird

Dato : 24-11-02 22:56

On 24/11/2002 22:31, in article arrgek$h17$1@sunsite.dk, "Helle Andersen"
<katte@mail.dk> wrote:

> [...]
> mest verbalt, så han kunne godt håndteres alligevel. Og på
> scenen tog han det rimeligt OK - faktisk bedre end til

Selv tak! *flov over ikke at have takket for sidst først*
Har ilderpigen sluppet grebet på Eika? Det så altså sjovt ud

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-11-02 23:00

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Har ilderpigen sluppet grebet på Eika? Det så altså sjovt ud

Ja, det var et rigtigt Kodak-moment Eika er sluppet ud
af hendes kæber og er vist færdig med at løbe - endelig

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Camilla Baird

Dato : 24-11-02 23:07

On 24/11/2002 22:59, in article arri4u$r4b$1@sunsite.dk, "Helle Andersen"
<katte@mail.dk> wrote:

> "Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var et rigtigt Kodak-moment Eika er sluppet ud
> af hendes kæber og er vist færdig med at løbe - endelig

Måske blev hun så forvirret over sin bejlers ringe størrelse og intense
nakketag/omfavnelse, at hun besluttede, at nu kunne det være nok med at gøre
sig til?