zyxel router
Fra : Calle.

Dato : 23-11-02 16:20

Man bruge en Zyxel Prestige 100IH (ISDN Hub Router) til router eller switch
til ADSL via LAN portene.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Per

Dato : 24-11-02 02:02

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Man bruge en Zyxel Prestige 100IH (ISDN Hub Router) til router eller
> [...]

Nej. Det tror jeg ikke. Du skal ihvertfal deaktiverer alt hvad der har med
ip-adresser at gøre, men så kan du ikke komme i forbindelse med den via
telnet f.eks. Min 100IH bruger jeg nu kun som ab converter. d:(

--

Hilsen
Per Jørgensen

Fra : Per Bau

Dato : 24-11-02 23:24

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Man bruge en Zyxel Prestige 100IH (ISDN Hub Router) til router eller
switch
> til ADSL via LAN portene.

Hej Calle Det kan du fint. Du skal sørge for at slå DHCP fra i din Prestige,
Så burde den fungere som en 4 ports swicth.

/Per

Fra : Calle.

Dato : 25-11-02 16:51

Per Bau wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> switch
>
> Hej Calle Det kan du fint. Du skal sørge for at slå DHCP fra i din
> Prestige, Så burde den fungere som en 4 ports swicth.

OK
det er en jeg har fået fra en der har skiftet fra ISDN til ADSL, men kablet
er der ikke, da han i tidernes morgen havde en til at sætte den op har han
smidt kablet ud.. Kan du sige mig hvordan benforbindelsen er i det, og på
hvilken IP jeg kan komme i kontakt med den.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Per Bau

Dato : 26-11-02 00:44

> [...]
> smidt kablet ud.. Kan du sige mig hvordan benforbindelsen er i det, og på
> hvilken IP jeg kan komme i kontakt med den.

Måske,

Sæt din pc's netkort direkte til den og tilslut ikke udstyret til andet.

Tænd for routeren.

Tænd for pc'en.

Check om din pc får en ipadresse og hvad dens default gateway er.

Så er der 2 muligheder:

Hvis din pc ikke får en ipadresse. Så kører routeren uden dhcp, og alt er
ok.

Hvis din pc får en ipadresse, så lav en telnet til dens default gateway.

Derefter må du navigere gennem dens menusystem

/Per

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-11-02 22:44

> Kan du sige mig hvordan benforbindelsen er i det, og på
> hvilken IP jeg kan komme i kontakt med den.

Ikke i hovedet men manualen kan downloades fra www.zyxel.dk

/A

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-02 20:50

Kan du sige mig hvordan benforbindelsen er i det, og på
> hvilken IP jeg kan komme i kontakt med den.

Brug et konsol kabel.

James