Problemer med netværket !!
Fra : jan larsen

Dato : 23-11-02 18:40

Hej.

Er der nogle som hoster deres egne hjemmesider på egen win 2000 Pro IIS
server, jeg spørger for jeg har de sidste ca 2 mdr haft problemer med at
webdelen kan holde forbindelsen, når der feks er trafik på ftp'en eller der
spilles på linien fra en anden computer mister web delen (IIS) forbindelsen
til nettet eneste måde at få kontakt til den igen på er at boote hele
serveren.

Alt er geninstalleret, hvis jeg prøver at lukke IIS ned og genstarte den
siger den at port 80 allerede er i brug, det kunne virke som om IIS hænger.

Jeg ville blive meget glad hvis nogle kunne kaste lidt lys over dette
problem.

--
Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Tex Tofte

Dato : 23-11-02 22:47

Hejsa Jan

Jeg tror måske det har noget at gøre med at Wondows 2000 Prof. max
understøtter 10 samtidige connections.
Læs selv mere på dette link:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;122920&

Mvh.

Tex

Fra : jan larsen

Dato : 24-11-02 04:10

"Tex Tofte" <TEXTOFTE@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Jan
>
> Jeg tror måske det har noget at gøre med at Wondows 2000 Prof. max
> [...]

Ja jeg ved godt at den kun understøtter 10 connections samtidig, men det er
ikke det som er problemet, det virker som om IIS simpelthen går ned eller
hænger så den mister forbindelsen til internettet, alle andre funktioner på
serveren verker fint.

Men den har det sidste døgn eller 2 kørt uden problemer, jeg havde en dårlig
trådløs mus som er pillet af og arstattet men en mus med ledning samtidig
har jeg rettet lidt i opsætningerne i netkortet, om det er nogle af disse
ting der gør at den kører ved jeg ikke.... vi får se.

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 25-11-02 16:04

jan larsen wrote:

> [...]
> har jeg rettet lidt i opsætningerne i netkortet, om det er nogle af disse
> ting der gør at den kører ved jeg ikke.... vi får se.

hmm. Mon ikke en gang linux med apache kunne klare det en del bedre end
ISS...?
Du kan da ikke lave med en webserver som genstarter sig selv alt efter
hvilken vej vinden blæser Det er livet for kort til.