Skærme
Fijala 3554
grafikkort til G420
Fra : Martin Lund Kristian~

Dato : 23-11-02 16:39

yo!
Hvilket grafikkort vil i anbefale til en Sony G420? Jeg har ikke brug for et
kort med kraftig 3D-accelerator -- men derimod masser af BILLEDKVALITET!
Overvejer et matrox g550 grundet Matrox's gode renomme på det område.

Fra : Blaster

Dato : 23-11-02 16:55

Hvis 3D ikke er noget du skal bruge, så er Matrox oplagt. Kender ikke selv
G550, men har kørt med et G400 med min Sony G420.

Fra : Martin Lund Kristian~

Dato : 23-11-02 17:01

nogen der kan fortælle lidt om forskellen på g400 og g550 (på baggrund af
erfaringer)

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 24-11-02 01:42

> nogen der kan fortælle lidt om forskellen på g400 og g550 (på baggrund af
> erfaringer)

Ikke mig, havde et g400max, det fulgte mig i over to år, og det var jeg
overordentlig glad for, først på min ibm 15", så på min sony g400p, da
parhelia kom købte jeg det, ingen syndelig forandring i 2d, men den vil da
fremad i 3d, sikkert ikke så mget som gf4 osv. men en af mine kammerater
havde et gf4, og han ville gerne se det på min skærm, så i med kortet i min
pc, og vupti, det startede op med det samme, men sikke et billede i
1600*1200/85 hz, det kunne jeg bestemt ikke leve med når jeg har været
matrox bruger i en del år efterhånden, så jeg kan kun sige, go for matrox
hvis du ikke har 3d noget at bruge til, og helt sikkert matrox når du har en
skærm soom du nævnte, det ville være synd at bruge et gf4 på den. (ialt fald
sådan et som jeg testede, og hvilket det var det aner jeg ikke)

min 25 øre

// Rasmus

Fra : Hans

Dato : 24-11-02 01:55

"Rasmus Lauritsen" <affer@zikes.dk(remove)> wrote in message

> [...]
fald
> sådan et som jeg testede, og hvilket det var det aner jeg ikke)

Jeg har et G550 i den ene af mine maskiner og et GF4 Ti4600 i den anden, og
forskellen kan bedst beskrives:

G4 - Det står da meget pænt og skarpt..

G550 - "SMOK! - Sådan".

Der er så sandelig forskel til Matrox' fordel - Ikke så lidt endda.

--
mvh, Hans

Fra : Martin Lund Kristian~

Dato : 24-11-02 11:42

hehe. lyder til at Matrox er sagen. Er g550 ikke ved at have et par år på
bagen? kunne man forestille sig at matrox vil udgive f.eks. et g600 snart ?
Har ikke købt skærmen endnu, og det sker nok først til jul. Desuden har jeg
på nuværende tidspunkt et TNT2 ... wuhu!

Fra : Hans

Dato : 24-11-02 12:31

> [...]
jeg
> på nuværende tidspunkt et TNT2 ... wuhu!

Det er nok svært at gisne om, da flere af de gamle modeller fra Matrox
stadigvæk sælges i detalileddet og er eftertragtede. Parhelia opfatter jeg
ikke som en afløser for G550, men der imod en hel ny 2D/3D satsning fra
Matrox.

G550 er vel nok en af de bedste 2D kort til rimelige penge som findes på
markedet, og så længe det sælger tror jeg ikke Matrox har nogen interesse i
at lancere en efterfølger.
--
mvh, Hans

Fra : Kristian Espensen

Dato : 24-11-02 17:52

> [...]
> markedet, og så længe det sælger tror jeg ikke Matrox har nogen interesse

Som jeg husker det ER Parhelia efterfølgeren til G550. Det vil bare ikke
kalde det G600, da der ikke var tale om en videreudvikling, men et
"revolutionerende" produkt. Jeg regner ikke med at se G600 i hvert fald, men
jeg ved hellere ikke så meget om Matrox (interessere mig kun for både god 2D
og 3D(og her skuffer Matrox)).
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-12-02 22:42

Hans wrote:
> G4 - Det står da meget pænt og skarpt..
>
> G550 - "SMOK! - Sådan".
>
> Der er så sandelig forskel til Matrox' fordel - Ikke så lidt endda.

Hvad hvis vi tager et Radeon 9000 eller en af topmodellerne
i samme serie med i sammenligningen, hvor vil denne ligge?

Jeg er nemlig blevet ret lun på 9000-modellen, pga. prisen.

/Mikael

Fra : Hans

Dato : 05-12-02 23:15

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in
message news:3defc824$0$47074$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvad hvis vi tager et Radeon 9000 eller en af topmodellerne
> i samme serie med i sammenligningen, hvor vil denne ligge?
>
> Jeg er nemlig blevet ret lun på 9000-modellen, pga. prisen.

Svjv er der meget stor forskel i billedkvalitet, alt efter hvem der har
lavet Radion kortet, så jeg ville sørge for at se et i aktion først.

mvh, Hans